Complete oil change kits from ZF
ZF Aftermarket specifically offers complete kits to save both time and money when CHANGING TRANSMISSION OIL. And the expert tips can also help experienced mechanics.

Complete oil change kits from ZF
As standard, all ZF transmissions are filled with the partially or fully synthetic transmission oil “ZF Lifeguard Fluid”. However, the oil can age prematurely if it is subjected to above-average use - for example from frequent trailer towing or fast, sporty driving. Therefore, to ensure a longer service life for the transmission, workshops should recommend changing the transmission oil after 100,000 kilometers of mileage. The oil change kits from ZF Aftermarket contain all the elements to carry out a professional oil change quickly, efficiently and easily.
SAVE TIME AND MONEY
The modular oil change kits from ZF Aftermarket contain the required filter, all necessary seals and screws as well as magnets and oil pans to carry out oil changes on cars with 5 or 6-speed automatic transmissions. The aftersales business area of the ZF Group has now further expanded the range of oil change kits - with suitable kits also for 8-speed automatic transmissions. In order to ensure the greatest possible flexibility for the workshops, all kits are available both with seven liters of the suitable ZF-LifeguardFluid oil and without it. Alternatively, ZF-LifeguardFluid 9 can also be ordered individually in a container size of one liter. Furthermore, ZF-LifeguardFluid 5, 6 and 8 are also offered individually in 20 liter canisters, with which workshops can cover their needs even with higher consumption quantities.
EXPERT TIPS
ZF Aftermarket supports its partners not only on the product side, but also with services – such as technical information and training. For a professional and professional transmission oil change, ZF Aftermarket recommends that workshops always strictly follow the vehicle manufacturer's instructions and also recommends that they strictly follow the following expert tips:
- Das Fahrzeug niemals ohne Öl im Getriebe starten oder abschleppen. Bevor jegliche Reparatur- oder Wartungsarbeiten am Fahrzeug vorgenommen werden, ist sicherzustellen, dass der Motor abgekühlt ist und sich im Leerlauf (N) befindet.
- Besondere Genauigkeit erfordert das Auswechseln der Ölwanne: Beim Abbau der alten Wanne sind zunächst alle Schrauben in der vorgeschriebenen Reihenfolge zu lösen, damit sich nichts verzieht. Dies gilt umgekehrt auch beim Anschrauben der neuen Wanne mit Dichtung. Hier muss zusätzlich noch das korrekte Anzugsmoment beachtet werden.
- Ölrückstände sind vor Einfüllen des neuen Öls restlos zu entfernen. Ausschließlich das auf das jeweilige Getriebe abgestimmte ZF-LifeguardFluid darf zum Einsatz kommen – und zwar ohne zusätzliche Additive, da diese die chemische Zusammensetzung des Öls verändern: Ein nicht geeignetes Öl kann Bauteile und Getriebe beschädigen.
- Der Getriebeölstand muss exakt der Befüllvorschrift entsprechen. Ist er zu niedrig, wird das Getriebe beschädigt. Bei einem zu hohen Ölstand tritt das überschüssige Öl – sobald es sich erwärmt – durch den Überlauf aus dem Getriebe aus und kann sich an heißen Teilen wie der Auspuffanlage entzünden. (red)