VW Touran: Trdovratno trzanje
Nekega dne motor VW Tourana začne sukati pri določeni hitrosti.

VW Touran: Trdovratno trzanje
VW Touran z dunajsko registracijo je star 15 let, poganja ga 1,9-litrski turbodizelski motor s 105 KM in ima le 130.000 prevoženih kilometrov, ko začne popuščati. Natančneje, motor začne sukati med 1500 in 2000 vrtljaji, a le pri vklopljeni višji prestavi. Lastnik avtomobila se odloči za obisk v specializirani delavnici v upanju, da bodo hitro ugotovili in odpravili težavo – napako, kot kaže. Zdaj se začne diagnostična skrivnost, v kateri več avtomobilskih tehnikov najprej sledi lažnim sledim, dokler ne odkrijejo vzroka okvare.
- In der Fachwerkstatt wird der Touran an das Diagnosegerät angeschlossen, doch dieses zeigt keinen Fehler an.
- Nun gehen die Kfz-Techniker nach Lehrbuch vor und beginnen mit dem Austausch diverser Komponenten, die ihrer Erfahrung nach an dem Ruckeln schuld sein könnten.
- Zuerst wird das Zweimassenschwungrad getauscht – ohne Erfolg, das Ruckeln bleibt.
- Dann wird der Turbolader erneuert – ebenfalls ohne Erfolg.
- Schließlich tauscht man noch das AGR-Ventil aus, doch auch diese Maßnahme bringt nicht den gewünschten Effekt – der Touran ruckelt weiter.
- Nun tippen die Kfz-Techniker auf das Automatikgetriebe und tauschen dieses probeweise gegen ein neues Ersatzgetriebe aus. Doch bei der Probefahrt ruckelt der Touran noch immer und erhält daraufhin sein altes Getriebe wieder zurück.
- Da die Fachwerkstatt nun nicht mehr weiterweiß, übersiedelt der Touran in die freie Werkstatt „Auto Welt Technik“ in Wien Liesing. Geschäftsführer Sreten Colakovic, Spitzname „Schoko“, gilt als Diagnosespezialist für schwierige Fälle. Er nimmt sich der Sache an.
- Auf einer Probefahrt mit den Onboard-Diagnosegeräten ODIS und VCDS beobachtet Schoko die angezeigten Werte und hofft, einen Hinweis auf den Fehler zu bekommen.
- Zurück in der Werkstatt beginnt der Kfz-Techniker damit, den Motor zu zerlegen. Er vermutet die Ursache des Defektes zunächst im Ansaug-Trakt, doch dieser erweist sich als intakt.
- Als er die Nockenwelle näher in Augenschein nimmt, fällt ihm auf, dass eine Nocke etwas stärkere Verschleißspuren zeigt als die anderen.
- Der Diagnosetechniker überprüft daraufhin den Hydrostössel beim betroffenen Zylinder und bemerkt, dass sich dieser auffallend leicht bewegen lässt.
- Beim Ausbau des Hydrostössels stellt er fest, dass die kleinere der beiden Ventilfedern gebrochen ist und ihre Aufgabe nicht mehr erfüllen kann, das Ventil vollständig zu öffnen.
- Mithilfe eines Druckverlustprüfgerätes setzt Schoko nun den Motor unter Druck, sodass die Ventile offenbleiben und die Ventilfeder getauscht werden kann, ohne den Zylinderkopf ausbauen zu müssen
- Die Operation gelingt, die Feder wird erneuert, der Motor wieder zusammengebaut.
- Bei der anschließenden Probefahrt tritt das Ruckeln nicht mehr auf – der Fall ist gelöst.
Odvisno od modela je avtomobilski motor z notranjim izgorevanjem sestavljen iz do 1400 posameznih delov. Večino jih proizvajalec dimenzionira tako, da ne zahtevajo vzdrževanja ali celo zamenjave do konca pričakovane življenjske dobe motorja. Ventilske vzmeti in hidravlična dvigala so na splošno prav tako sestavni deli, ki ne zahtevajo vzdrževanja, pod pogojem, da se dejansko upoštevajo navedeni intervali menjave motornega olja in oljnega filtra. Napake na teh komponentah, ki se v delavnici redko pojavljajo, so lahko tudi posledica utrujenosti materiala ali proizvodne napake. Prav tako lahko zelo visoke hitrosti ali uporaba slabšega motornega olja negativno vplivajo na življenjsko dobo majhnih komponent. Znaki okvare so lahko glasno ropotanje v motornem prostoru po hladnem zagonu, pa tudi trzanje motorja v določenem območju vrtljajev, kot je opisano v tem primeru. Kakor koli že, diagnostični tehnik Sreten Čolaković se je naučil iz tega diagnostičnega trilerja. Ko je čez tri dni v njegovo delavnico prišel audi A3 z enakimi simptomi, je takoj vedel, kaj storiti ...