VW Tiguan: paslaptingi uždegimo sutrikimai
Vieną dieną aštuonerių metų senumo VW Tiguan savininką erzina netinkamu uždegimu ir šiurkščiai veikiančiu varikliu. Dirbtuvėse diagnostikos įrenginio klaidų pranešimai iš pradžių kelia paslaptį, o atvejis virsta diagnostiniu kriminaliniu trileriu.

VW Tiguan: paslaptingi uždegimo sutrikimai
Vienos diplomatas pagrįstai nusiminęs, nes jo kompaktiškas „Volkswagen“ visureigis „Tiguan“ su 1,4 litro 90 kW benzininiu varikliu turi tik 90 000 kilometrų po diržu ir buvo reguliariai prižiūrimas. Problema, kai variklis veikia sunkiai, buvo ir anksčiau. Tuo metu „Tiguan“ buvo nugabentas į dirbtuves Balkanuose, kur diplomatas baigė komandiruotę. Atrodo, kad klaida buvo išspręsta, tačiau Vienoje variklis vėl purškia. „Tiguan“ galiausiai patenka į Georgo Ringseiso dirbtuves Schwarzenbergplatz aikštėje, kurios specializacija – transporto priemonių elektra.
Prasideda diagnostinis kriminalinis trileris.
- Das Diagnosegerät meldet Verbrennungsaussetzer und einen mechanischen Fehler in der Hochdruckpumpe des Direkteinspritzers. Ringseis vermutet die Ursache zunächst beim Niederdrucksensor, der möglichweise falsche Druckwerte an das Steuergerät liefert.
- Der Niederdrucksensor wird getauscht, doch das Problem bleibt bestehen. Danach wird auch der Hochdrucksensor getauscht – leider ohne Erfolg.
- Nach Rücksprache mit VW-Experten – „sehr kooperative Leute“, so Ringseis – erhält er den Hinweis, dass an derartigen Störungen oft ein schadhaftes Regelventil der Hochdruckpumpe schuld ist.
- Das Ventil kann nur gemeinsam mit der Pumpe ersetzt werden, der Tausch wird durchgeführt. Nun läuft der Motor zwar etwas besser, doch von einem runden Motorlauf kann noch immer keine Rede sein.
- Nun geraten Kurbelwellen- und Nockenwellensensor ins Fadenkreuz des Mechanikers. Er entdeckt beim Vergleich der Ersatzteilnummern, dass in der Werkstatt am Balkan offenbar ein falscher Kurbelwellensensor verbaut wurde. „Die haben den offenbar gerade auf Lager gehabt und sogar den Stecker umgebaut, damit er hineinpasst“, stellt Ringseis fest.
- In der Annahme, die Wurzel des Problems gefunden zu haben, tauscht er den Kurbelwellensensor inklusive Stecker gegen ein Original-Ersatzteil aus. Doch es ist wie verhext: Der Fehler bleibt hartnäckig bestehen.
- Nun werden sämtliche elektrische Leitungen zum Motorsteuergerät überprüft – ohne Erfolg. Erst die Analyse der Steuerzeiten zeigt klare Abweichungen von den Normwerten und damit eine weitere mögliche Fehlerursache.
- Tatsächlich stellt sich schließlich heraus, dass die Steuerkette verschlissen und gedehnt ist – ein Fehler, der vom Diagnosegerät nicht angezeigt wird. Mit dem Austausch der Kette inklusive Spannrollen und Führungen ist das Problem schließlich behoben, der Fall gelöst.
Peterio Seipelio komentaras:
Sumažinimas su pasekmėmis
Dėl savo dažnumo „Volkswagen“ modelių variklio pažeidimai dėl per anksti nusidėvėjusių paskirstymo grandinių jau pateko į tokias populiarias žiniasklaidą kaip Vokietijos žurnalas „Auto Bild“ ir naujienų portalas „ntv“.
Daugybė „Golf“, „Touran“ ir „Tiguan“ modelių, varomų 1,4 litro TSI varikliais, savininkų išlieja savo pyktį laiškų srautu redaktoriui. Paskirstymo grandinės iš tikrųjų turėtų tarnauti visą variklio eksploatavimo laiką, todėl turi pranašumą prieš paskirstymo diržus, kuriuos reikia pakeisti nuvažiavus maždaug 70 000 kilometrų.
Tiesą sakant, dėl konkurencinių priežasčių gamintojai stengiasi pasiekti savo variklių patvarumą bent 250 000 kilometrų su mažiausiomis materialinėmis išlaidomis. Visų pirma „sumažinti“ benzininiai varikliai su turbokompresoriumi tampa vis mažesni ir lengvesni.
Tai, kad naudojamos medžiagos apkrovos riba retkarčiais viršijama, deja, sužinoma tik paleidus į rinką, kaip buvo susidėvėjusios paskirstymo grandinės atveju.



