VW Tiguan: salapärased süütehäired

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Ühel päeval tüütab kaheksa-aastane VW Tiguan oma omanikku süütetõrgete ja konarlikult töötava mootoriga. Töötoas tekitavad diagnostikaseadme veateated esialgu müsteeriumi ning juhtum muutub diagnostiliseks krimipõnevikuks.

Ein acht Jahre alter VW Tiguan ärgert seinen Besitzer eines Tages mit Zündaussetzern und einem unrunden Motorlauf. In der Werkstatt geben die Fehlermeldungen am Diagnosegerät erst einmal Rätsel auf, der Fall wächst sich zum Diagnosekrimi aus.
Ühel päeval tüütab kaheksa-aastane VW Tiguan oma omanikku süütetõrgete ja konarlikult töötava mootoriga. Töötoas tekitavad diagnostikaseadme veateated esialgu müsteeriumi ning juhtum muutub diagnostiliseks krimipõnevikuks.

VW Tiguan: salapärased süütehäired

© Grafik: Cecile M. Lederer | butjabutja.com FOTOS: PETER SEIPEL
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Viini diplomaat on õigustatult ärritunud, sest tema 1,4-liitrise 90 kW bensiinimootoriga kompaktsel Volkswageni maasturil Tiguanil on rihma all vaid 90 000 kilomeetrit ja seda on regulaarselt hooldatud. Mootori ebaühtlase töötamise probleem oli ilmnenud varem. Sel ajal viidi Tiguan Balkanil asuvasse töökotta, kus diplomaadil oli tööreis. Seejärel näib viga olevat lahendatud, kuid Viinis tagasi tulles mootor pritsib uuesti. Tiguan satub lõpuks Georg Ringseisi töökotta Schwarzenbergplatzil, mis on spetsialiseerunud sõidukite elektriseadmetele.

Algab diagnostiline krimipõnevik.

  • Das Diagnosegerät meldet Verbrennungsaussetzer und einen mechanischen Fehler in der Hochdruckpumpe des Direkteinspritzers. Ringseis vermutet die Ursache zunächst beim Niederdrucksensor, der möglichweise falsche Druckwerte an das Steuergerät liefert.
     
  • Der Niederdrucksensor wird getauscht, doch das Problem bleibt bestehen. Danach wird auch der Hochdrucksensor getauscht – leider ohne Erfolg.
     
  • Nach Rücksprache mit VW-Experten – „sehr kooperative Leute“, so Ringseis – erhält er den Hinweis, dass an derartigen Störungen oft ein schadhaftes Regelventil der Hochdruckpumpe schuld ist.
     
  • Das Ventil kann nur gemeinsam mit der Pumpe ersetzt werden, der Tausch wird durchgeführt. Nun läuft der Motor zwar etwas besser, doch von einem runden Motorlauf kann noch immer keine Rede sein.
     
  • Nun geraten Kurbelwellen- und Nockenwellensensor ins Fadenkreuz des Mechanikers. Er entdeckt beim Vergleich der Ersatzteilnummern, dass in der Werkstatt am Balkan offenbar ein falscher Kurbelwellensensor verbaut wurde. „Die haben den offenbar gerade auf Lager gehabt und sogar den Stecker umgebaut, damit er hineinpasst“, stellt Ringseis fest.
     
  • In der Annahme, die Wurzel des Problems gefunden zu haben, tauscht er den Kurbelwellensensor inklusive Stecker gegen ein Original-Ersatzteil aus. Doch es ist wie verhext: Der Fehler bleibt hartnäckig bestehen.
     
  • Nun werden sämtliche elektrische Leitungen zum Motorsteuergerät überprüft – ohne Erfolg. Erst die Analyse der Steuerzeiten zeigt klare Abweichungen von den Normwerten und damit eine weitere mögliche Fehlerursache.
     
  • Tatsächlich stellt sich schließlich heraus, dass die Steuerkette verschlissen und gedehnt ist – ein Fehler, der vom Diagnosegerät nicht angezeigt wird. Mit dem Austausch der Kette inklusive Spannrollen und Führungen ist das Problem schließlich behoben, der Fall gelöst.
     

Peter Seipeli kommentaar:

Vähenemine tagajärgedega

Volkswageni mudelitel enneaegselt kulunud hammaskettide tõttu tekkinud mootorikahjustused on oma sageduse tõttu jõudnud juba populaarsetesse meediakanalitesse nagu Saksa ajakiri Auto Bild ja uudisteportaal ntv.

Paljud 1,4-liitrise TSI mootoriga Golfi, Tourani ja Tiguani mudelite omanikud on oma viha välja valamas toimetajale saadetud kirjade tulvaga. Hammasketid peaksid tegelikult kestma kogu mootori eluea ja pakkuma seega eelist hammasrihmade ees, mis tuleb välja vahetada umbes 70 000 kilomeetri järel.

Tegelikult püüavad tootjad konkurentsi kaalutlustel saavutada oma mootorite vastupidavuse vähemalt 250 000 kilomeetrit võimalikult väikese materjalikuluga. Eelkõige „vähendatud” turboülelaaduriga bensiinimootorid muutuvad üha väiksemaks ja kergemaks.

Asjaolu, et kasutatud materjali koormuspiiri aeg-ajalt ületatakse, avastatakse paraku alles pärast turule toomist, nagu juhtus ka kulunud ajastusketiga.