Toyota RAV4: izguba tlaka v pnevmatiki
V delavnico pride štiri leta stara TOYOTA RAV4 s prižgano opozorilno lučko, ki označuje izgubo tlaka v pnevmatiki. Popravilo, ki se je sprva zdelo preprosto, se spremeni v zapleten postopek odpravljanja težav.

Toyota RAV4: izguba tlaka v pnevmatiki

Redno servisirana Toyota RAV4 je brez težav opravila prvih 35.000 kilometrov, ko se je nekega dne prižgala opozorilna lučka sistema za nadzor tlaka v pnevmatikah. Voznik se odpelje do najbližje bencinske črpalke, preveri vse pnevmatike glede navedene vrednosti in po potrebi dolije zrak. Ko nadaljuje z vožnjo, pa sistem spet sporoči izgubo tlaka, zato ji ni prihranjena pot v delavnico, ki ji zaupa. Zadeve se loti dunajski avtomobilski tehnik Georg Ringseis, ki se kmalu nepričakovano spet znajde sredi diagnostične kriminalne zgodbe.

- Nach einer Überprüfung des Luft drucks an allen Reifen wird das linke Vorderrad als Übeltäter ausgemacht. Der nötige Druck von 2,1 Bar war auf 1,6 Bar gefallen. Das Rad wird demontiert und in ein Wasserbad gelegt, um einen eventuellen Schaden zu erkennen.
- Da keine Luft blasen aufsteigen, vermutet der Kfz-Techniker die Ursache des Problems bei einem falsch eingestellten Ventilsitz und zieht diesen mit einem Schraubenschlüssel nach.
- Tatsächlich scheint der Reifen die frisch aufgefüllte Luft nun zu halten. Ringseis kontrolliert mit einem Testgerät, ob die RDKS- Sensoren ordnungsgemäß funktionieren und erhält dafür die Bestätigung.
- Das RDKS wird zurückgesetzt und die Kundin holt ihren Wagen ab. Nach ein paar Tagen klopft sie jedoch erneut mit demselben Problem an das Werkstattt or. Im Stadtverkehr hat zwar alles bestens funktioniert, doch als sie aufs Land hinausfuhr, leuchtete die RDKS-Warnlampe wieder auf.
"Baterije, nameščene v senzorje tlaka v pnevmatikah, bi dejansko morale trajati celotno življenjsko dobo pnevmatike, vendar včasih tudi tukaj doletite presenečenja."

- Der Kfz-Techniker vermutet nun, dass Schmutz zwischen Reifen und Felge bei höheren Geschwindigkeiten zu einem Druckverlust führt, reinigt die Felge und bringt sicherheitshalber ein Dichtmittel auf. Beim anschließenden Wasserbadtest erweist sich das Rad als absolut luftdicht – Problem gelöst, jedoch nur scheinbar.
- Drei Tage später steht der RAV4 wieder mit leuchtender RDKS-Lampe in der Werkstatt . Nun nimmt Georg Ringseis das Ventil genauer unter die Lupe und kontrolliert es auf Verschmutzungen. Als er den Drehmomentschlüssel ansetzt, stellt er fest, dass es mit nur 3 Newtonmetern angezogen ist, obwohl 4 Nm vorgeschrieben sind.
- Der Kfz-Techniker zieht den Ventilsitz um das entscheidende Quäntchen nach, und tatsächlich hält der Reifen nun dauerhaft den erforderlichen Luftdruck – Fall gelöst.
Majhen vzrok, velika posledica
Uporablja se vse več funkcij in parametrov v voziluSenzorjispremlja vaše podatkeKrmilne napraveposlati. Če pride do odstopanj od standardnih vrednosti, zasveti opozorilna lučka, vendar vzrok okvare pogosto ostane nejasen. Tiste elektronske“Telesni stražarji”vozila so še posebej preobremenjeni, ko je – kot v tem diagnostičnem trilerju – okvara zgolj mehanska.
Tako je bilo zajebanoSedež ventilaKo je bilo kolo dostavljeno, je bilo očitno le zategnjeno ročno in ne s ključem, kar je povzročilo nadležno napako. Majhen poteg z momentnim ključem je rešil težavo.
Zahtevana sila enega njutonmetra ustreza sili, ki je potrebna za dvig 100-gramske tablice čokolade en meter visoko.
– Peter Seipel