Toyota RAV4: gubitak pritiska u gumi
U radionicu dolazi TOYOTA RAV4 stara četiri godine s upaljenom lampicom koja pokazuje gubitak tlaka u gumi. Popravak, koji se u početku činio jednostavnim, pretvara se u složen proces rješavanja problema.

Toyota RAV4: gubitak pritiska u gumi

Redovito servisirana Toyota RAV4 bez problema je prešla svojih prvih 35.000 kilometara kada se jednog dana upalila lampica upozorenja sustava za nadzor tlaka u gumama. Vozač se odveze do najbliže benzinske crpke, provjerava zadanu vrijednost svih guma i po potrebi dolijeva zrak. Međutim, dok nastavlja voziti, sustav ponovno javlja gubitak tlaka, pa nije pošteđena odlaska u radionicu kojoj vjeruje. Bečki automobilski tehničar Georg Ringseis preuzima stvar i ubrzo se neočekivano ponovno nađe usred dijagnostičke kriminalističke priče.

- Nach einer Überprüfung des Luft drucks an allen Reifen wird das linke Vorderrad als Übeltäter ausgemacht. Der nötige Druck von 2,1 Bar war auf 1,6 Bar gefallen. Das Rad wird demontiert und in ein Wasserbad gelegt, um einen eventuellen Schaden zu erkennen.
- Da keine Luft blasen aufsteigen, vermutet der Kfz-Techniker die Ursache des Problems bei einem falsch eingestellten Ventilsitz und zieht diesen mit einem Schraubenschlüssel nach.
- Tatsächlich scheint der Reifen die frisch aufgefüllte Luft nun zu halten. Ringseis kontrolliert mit einem Testgerät, ob die RDKS- Sensoren ordnungsgemäß funktionieren und erhält dafür die Bestätigung.
- Das RDKS wird zurückgesetzt und die Kundin holt ihren Wagen ab. Nach ein paar Tagen klopft sie jedoch erneut mit demselben Problem an das Werkstattt or. Im Stadtverkehr hat zwar alles bestens funktioniert, doch als sie aufs Land hinausfuhr, leuchtete die RDKS-Warnlampe wieder auf.
"Baterije ugrađene u senzore tlaka u gumama zapravo bi trebale izdržati cijeli životni vijek gume, ali ponekad i ovdje dobijete iznenađenja."

- Der Kfz-Techniker vermutet nun, dass Schmutz zwischen Reifen und Felge bei höheren Geschwindigkeiten zu einem Druckverlust führt, reinigt die Felge und bringt sicherheitshalber ein Dichtmittel auf. Beim anschließenden Wasserbadtest erweist sich das Rad als absolut luftdicht – Problem gelöst, jedoch nur scheinbar.
- Drei Tage später steht der RAV4 wieder mit leuchtender RDKS-Lampe in der Werkstatt . Nun nimmt Georg Ringseis das Ventil genauer unter die Lupe und kontrolliert es auf Verschmutzungen. Als er den Drehmomentschlüssel ansetzt, stellt er fest, dass es mit nur 3 Newtonmetern angezogen ist, obwohl 4 Nm vorgeschrieben sind.
- Der Kfz-Techniker zieht den Ventilsitz um das entscheidende Quäntchen nach, und tatsächlich hält der Reifen nun dauerhaft den erforderlichen Luftdruck – Fall gelöst.
Mali uzrok, velika posljedica
Koristi se sve više funkcija i parametara u voziluSenzoriprati vaše podatkeKontrolni uređajiposlati. Ako postoje odstupanja od standardnih vrijednosti, pali se lampica upozorenja, ali uzrok kvara često ostaje nejasan. One elektroničke“Tjelohranitelji”vozila posebno su utučeni kada je – kao u ovom dijagnostičkom trileru – kvar čisto mehanički.
Tako je bilo zeznutoSjedište ventilaKad je bicikl isporučen, očito je bio zategnut samo rukom, a ne ključem, što je uzrokovalo neugodni kvar. Maleno povlačenje moment ključem riješilo je problem.
Potrebna sila od jednog Newton metra odgovara naporu potrebnom da se čokoladica od 100 grama podigne jedan metar visoko.
– Peter Seipel