Toyota RAV4: rõhu langus rehvis
Töökotta tuleb neli aastat vana TOYOTA RAV4, mille märgutuli põleb, mis annab märku rõhu langusest rehvis. Algselt lihtsana tundunud remont muutub keeruliseks tõrkeotsingu protsessiks.

Toyota RAV4: rõhu langus rehvis

Regulaarselt hooldatud Toyota RAV4 läbis oma esimesed 35 000 kilomeetrit probleemideta, kui ühel päeval süttis rehvirõhu jälgimissüsteemi hoiatustuli. Juht sõidab lähimasse bensiinijaama, kontrollib kõiki rehve ettenähtud väärtuses ja lisab vajadusel õhku. Kui ta aga jätkab sõitmist, teatab süsteem taas rõhulangusest, nii et ta ei pääse reisist töökotta, mida ta usaldab. Viini autotehnik Georg Ringseis võtab asja ette ja leiab end peagi ootamatult taas keset diagnostilist krimilugu.

- Nach einer Überprüfung des Luft drucks an allen Reifen wird das linke Vorderrad als Übeltäter ausgemacht. Der nötige Druck von 2,1 Bar war auf 1,6 Bar gefallen. Das Rad wird demontiert und in ein Wasserbad gelegt, um einen eventuellen Schaden zu erkennen.
- Da keine Luft blasen aufsteigen, vermutet der Kfz-Techniker die Ursache des Problems bei einem falsch eingestellten Ventilsitz und zieht diesen mit einem Schraubenschlüssel nach.
- Tatsächlich scheint der Reifen die frisch aufgefüllte Luft nun zu halten. Ringseis kontrolliert mit einem Testgerät, ob die RDKS- Sensoren ordnungsgemäß funktionieren und erhält dafür die Bestätigung.
- Das RDKS wird zurückgesetzt und die Kundin holt ihren Wagen ab. Nach ein paar Tagen klopft sie jedoch erneut mit demselben Problem an das Werkstattt or. Im Stadtverkehr hat zwar alles bestens funktioniert, doch als sie aufs Land hinausfuhr, leuchtete die RDKS-Warnlampe wieder auf.
"Rehvirõhuanduritesse paigaldatud akud peaksid tegelikult rehvi eluea vastu pidama, kuid mõnikord tuleb ka siin üllatusi."

- Der Kfz-Techniker vermutet nun, dass Schmutz zwischen Reifen und Felge bei höheren Geschwindigkeiten zu einem Druckverlust führt, reinigt die Felge und bringt sicherheitshalber ein Dichtmittel auf. Beim anschließenden Wasserbadtest erweist sich das Rad als absolut luftdicht – Problem gelöst, jedoch nur scheinbar.
- Drei Tage später steht der RAV4 wieder mit leuchtender RDKS-Lampe in der Werkstatt . Nun nimmt Georg Ringseis das Ventil genauer unter die Lupe und kontrolliert es auf Verschmutzungen. Als er den Drehmomentschlüssel ansetzt, stellt er fest, dass es mit nur 3 Newtonmetern angezogen ist, obwohl 4 Nm vorgeschrieben sind.
- Der Kfz-Techniker zieht den Ventilsitz um das entscheidende Quäntchen nach, und tatsächlich hält der Reifen nun dauerhaft den erforderlichen Luftdruck – Fall gelöst.
Väike põhjus, suur tagajärg
Üha enam kasutatakse sõidukis olevaid funktsioone ja parameetreidAnduridjälgib teie andmeidJuhtimisseadmedsaata. Kui esineb kõrvalekaldeid standardväärtustest, süttib hoiatustuli, kuid vea põhjus jääb sageli hämaraks. Elektroonilised"Ihukaitsjad"sõidukist on eriti ülekoormatud, kui – nagu selles diagnostilises põnevikus – on defekt puhtalt mehaaniline.
Nii keeratigiKlapipesaKui ratas üle anti, oli see ilmselt ainult käsitsi, mitte mutrivõtmega pingutatud ja põhjustas tüütu defekti. Väike puksiiri pöördemomendivõtmega lahendas probleemi.
Ühe njuutonimeetri nõutav jõud vastab pingutusele, mis kulub 100grammise šokolaaditahvli meetri kõrgusele tõstmiseks.
– Peter Seipel