Porsche 911: napaka na ključu

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am und aktualisiert am

13 let star Porsche 911 konča v delavnici Josefa Barbacha z nenavadno težavo: funkcije udobja, ki so individualno programirane v ključu vozila, ponorijo.

Ein 13 Jahre alter Porsche 911 landet in der Werkstatt von Josef Barbach mit einem ungewöhnlichen Problem: Die im Fahrzeugschlüssel individuell programmierten Komfortfunktionen spielen verrückt.
13 let star Porsche 911 konča v delavnici Josefa Barbacha z nenavadno težavo: funkcije udobja, ki so individualno programirane v ključu vozila, ponorijo.

Porsche 911: napaka na ključu

Die Porsche-Spezialisten: Helga Barbach und ihr Vater Josef.
Die Porsche-Spezialisten: Helga Barbach und ihr Vater Josef.
© Peter Seipel / ÖWV

V različicah z višjo opremo Porscheja 997, kar je interno ime modela za 911, proizvedenega od leta 2004 do konca leta 2012, je mogoče položaj sedenja, višino volana, nastavitev ogledal in celo radijsko postajo prilagoditi potrebam in osebnemu okusu voznika s programiranjem ključev vozila. Nastavitve se izvedejo samodejno, ko ga odklenete – pod pogojem, da sistem deluje, kot bi moral. A 997, ki se nekega dne znajde v delavnici strokovnjaka za Porsche Josefa Barbacha v Bad Vöslauu, trmasto noče slediti programiranim krmilnim ukazom in postavi sedeže, ogledala in volan v položaj, ki od voznika zahteva – milo rečeno – akrobatsko zvijanje pri sedenju. Nastavitve je mogoče enostavno popravljati ročno, vendar se naporen postopek ponovi ob vsakem ponovnem zagonu športnega avtomobila. Ker je bil 911 šele pred kratkim kupljen kot rabljen avto, ga je novi lastnik odpeljal nazaj prodajalcu. Težavo skuša rešiti v hišni delavnici. Ko mu to ne uspe, odpelje športni avto k Josefu Barbachu, avtomobilskemu mojstru, ki je specializiran za tradicionalno nemško znamko in vodi neodvisno delavnico v Bad Vöslau. Začne se diagnostični kriminalni triler.

  • Erstdiagnose: Der Porsche ist mit zwei Schlüsseln ausgestattet, die nach den Vorlieben verschiedener Lenker individuell programmiert werden können. Doch beim Aufsperren mit Schlüssel 1 fährt der Sitz automatisch weit nach vorne und muss vom Lenker vor dem Einsteigen per Knopfdruck in die passende Position nach hinten gefahren werden. Beim Aufsperren mit Schlüssel 2 passiert das Gegenteil – der Sitz fährt weit zurück und muss manuell nach vorne gefahren werden.
  • Der Kfz Meister versucht mehrmals, die Schlüssel nach den Vorschriften der Bedienungsanleitung neu zu programmieren. Er steckt Schlüssel 1 in das Zündschloss, stellt manuell die gewünschte Sitz-, Lenkrad- und Spiegelposition ein und drückt gleichzeitig die Memory- und Schlüsseltasten in der Türverkleidung. Fazit: Die falschen Einstellungen bleiben erhalten.
  • Das Diagnosegerät wird angeschlossen, der Fehlerspeicher ausgelesen – kein Fehler wird angezeigt. Der naheliegende Verdacht: Ein Karosseriesteuergerät ist defekt und muss getauscht werden.
  • Josef Barbachs Tochter Helga, die im Familienbetrieb mitarbeitet, wagt zuvor noch einen Versuch. Mit Schlüssel 1 im Zündschloss programmiert sie den Fahrersitz auf die vorderste, mit Schlüssel 2 auf die hinterste Position. Dabei stellt sich heraus, dass der Sitz nach dem Aufsperren mit beiden Schlüsseln in genau die gegenteilige als die einprogrammierte Position fährt.
  • Helga Barbach findet dafür die einzig logische Erklärung: Die Schlüsselelektronik muss vertauscht worden sein. Die kleine Platine wird beim Batteriewechsel aus dem Schlüssel genommen, und wenn dies bei beiden Schlüsseln zugleich gemacht wird, kann es passieren, dass die Platinen danach verkehrt wieder eingesetzt werden. Helga Barbach tauscht kurzerhand die Platinen aus, das Problem ist behoben, der Fall gelöst.

 

Komentar: Udobje je na prvem mestu

 

Na žalost je le nekaj primerov popravil, ki vključujejo elektroniko vozila, tako enostavno rešiti kot trenutna diagnostična skrivnost.  V vozilih luksuznega razreda funkcije, kot so osvetlitev vozila, brisalci vetrobranskega stekla, imobilizator, ključ za daljinsko upravljanje, klimatska naprava, samodejni start-stop ali nadzor tlaka v pnevmatikah, upravlja več krmilnih enot karoserije. Ti med seboj in tudi z elektronskimi komponentami komunicirajo prek sistema BUS. Ker to zapleteno omrežje ne olajša odkrivanja morebitne napake, je trenutni trend v razvoju vozil v smeri ene same centralne krmilne enote karoserije. Prednost: To bi lahko veliko hitreje obdelalo veliko večjo količino podatkov in prihranilo kabelske snope in težo. BUS sisteme, ki se danes običajno uporabljajo, kot so CAN, FlexRay, LIN ali MOST, bo nadomestil zmogljiv Ethernet, ki omogoča prenos podatkov s hitrostjo 100 Mbit/s med vozlišči omrežja. Le upamo lahko, da bodo novi, zmogljivi potovalni računalniki tudi ustrezno zaščiteni pred hekerskimi napadi.