MINI One: notranja napaka

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am und aktualisiert am

Nemški BMW Mini One ne dobi nalepke HU, ker ključavnica volanskega droga ne deluje.

Ein deutscher BMW Mini One bekommt keine HU Plakette, weil die Lenksäulenverriegelung nicht funktioniert.
Nemški BMW Mini One ne dobi nalepke HU, ker ključavnica volanskega droga ne deluje.

MINI One: notranja napaka

NOVO: Podcast Diagnostic Crime

Diagnostični kriminalni romani so zdaj na voljo tudi kot serija podcastov za poslušanje. V tem podcastu za strokovnjake v delavnicah se poglobimo v najbolj vznemirljive in nenavadne primere avtomobilske diagnostike. Izkusite, kako izkušeni tehniki rešujejo kočljive težave in odkrivajo nepričakovane vzroke.  

BMW Mini One 1.6i R56 z oznako motorja N16 B16 A je star že 14 let, ko ga kot vsako leto odpeljejo na generalni pregled HU, ki ustreza avstrijskemu pregledu §57a Pickerl. Inšpektorji se lotijo ​​dela in odkrijejo nekaj manjših okvar in obrabe, ki niso nič nenavadnega za vozilo, izdelano leta 2010. Mali avtomobil z odliko opravi test zavor in emisij, žarometi pravilno svetijo in v pločevini ni lukenj od rje. Tudi pri podvozju ni kaj očitati, se pa med preizkusom delovanja krmiljenja nenadoma pojavi resna okvara: ob izvleku ključa za vžig se volanska ključavnica ne zaskoči. Zaključek: HU nalepka se ne izda, Mini mora v servis. Začne se nova diagnostična kriminalna zgodba.

  • Der Mini wird an ein Diagnosegerät mega macs von Hella Gutmann angeschlossen. Dabei zeigt sich, dass im Fehlerspeicher des CAS-Steuergerätes der Wegfahrsperre die Fehler 41141 (Geschwindigkeitssignal – Signal fehlerhaft) und 41130 (Alarmanlagensteuergerät – interner Fehler) gespeichert sind. Auch im DSC Steuergerät zur Fahrdynamikregelung sowie in weiteren Steuergeräten zeigen sich CAN-Bus-Fehler.
  • Zuerst löschen die Kfz-Mechaniker sämtliche Fehlerspeicher und überprüfen anschließend die Lenkradsperre. Fazit: Diese funktioniert ordnungsgemäß.
  • Nach dem ersten Motorlauf, Zündungsaus und Abziehen des Schlüssels aus dem elektronischen Zündschloss zeigt sich das Problem erneut: Die Lenkradsperre rastet wieder nicht ein. Auch der Fehler 41130 ist erneut gespeichert.
  • Das anschließende Zurücksetzen des Fehlerzählers der Lenkradverriegelung mittels mega macs ist wieder nur einmal erfolgreich: Die Lenkradsperre funktioniert zwar, wird aber nach Zündungswechsel nicht erneut aktiviert.
  • Die Werkstatt tauscht daraufhin die Lenkungsverriegelung aus, doch leider ohne Erfolg: Das Problem bleibt bestehen, sodass die Mechaniker die Hella-Gutmann-Hotline zu Rate ziehen.
  • Der Tipp des Technischen Callcenters: Aufgrund der Fehlersuch-Historie empfiehlt es sich, dem anfangs gespeicherten Fehler zum Geschwindigkeitssignal Beachtung zu schenken. Denn wenn die Geschwindigkeit im CAS-Steuergerät unbekannt ist, wird die Lenkradsperre aus Sicherheitsgründen nicht aktiviert, weil sich das Fahrzeug noch in Bewegung befinden könnte. Eine Aktivierung der Lenkradsperre hätte in diesem Fall katastrophale Folgen.
  • Um die Ursache einzugrenzen, raten die Experten von Hella Gutmann zu einer Probefahrt, um eventuelle Fehler im DSC zu ermitteln. Sollte hier (außer dem reinen Datenfehler im CAN-Bus) kein Fehler vorliegen, wäre im nächsten Schritt das Geschwindigkeitssignal vom DSC- zum CAS-Steuergerät zu prüfen.
  • Der Mechaniker folgt den Anweisungen und stellt fest, dass das Geschwindigkeitssignal vom DSC zum CAS nicht in Ordnung ist. Bei der Überprüfung der Verkabelung entdeckt er einen Marderbiss am Kabelbaum. Das angriffslustige Tier hatte das Kabel für die Übertragung der Geschwindigkeit beschädigt.
  • Nach dem Instandsetzen des Kabels funktioniert die Lenkradsperre wieder ordnungsgemäß, der Diagnosekrimi ist gelöst.

Sistem za dostop do avtomobila (CAS) je krmilna naprava, vgrajena v številne modele BMW in Mini, ki med drugim nadzoruje dostop do vozila in uravnava ustrezne funkcije udobja. Ti vključujejo identifikacijo ključa, elektronsko blokado motorja in avtorizacijo zagona motorja. Poleg tega je krmilna enota CAS glavna krmilna enota za funkcije pomika stekla, centralnega zaklepanja in zaklepanja volana. Kot vsaka centralna krmilna naprava je tudi CAS preko kabla povezan z drugimi krmilnimi napravami v vozilu, preko katerih se izmenjujejo informacije o pravilnih ali okvarjenih funkcijah. V opisanem primeru je povezovalni kabel do krmilne enote, ki uravnava dinamični nadzor stabilnosti DSC, pregriznila razjarjena kuna. Prikupna dlakasta žival je očitno želela pustiti svoj dišavni pečat v motornem prostoru in ugotovila, da je ozemlje že zaznamoval tekmec. V svoji jezi je kuna divje ugriznila in sprožila diagnostično skrivnost.