MINI One: vidinė klaida
Vokiškas BMW Mini One negauna HU lipduko, nes neveikia vairo kolonėlės užraktas.

MINI One: vidinė klaida
NAUJIENA: Nusikaltimų diagnostikos podcast'as
Diagnostinius kriminalinius romanus dabar galima klausytis ir kaip podcast'ų serijas. Šiame dirbtuvių profesionalams skirtame podcast'e mes gilinamės į įdomiausius ir neįprastiausius automobilių diagnostikos atvejus. Patirkite, kaip patyrę technikai sprendžia sudėtingas problemas ir atskleidžia netikėtas priežastis.
BMW Mini One 1.6i R56 su variklio kodu N16 B16 A jau yra 14 metų, kai kaip ir kiekvienais metais nuvežamas į generalinę apžiūrą HU, kuri atitinka Austrijos §57a Pickerl patikrą. Inspektoriai kimba į darbą ir aptinka smulkių defektų ir susidėvėjimo, kurie nėra neįprasti 2010 metais pagamintai transporto priemonei. Stabdžių testą ir išmetamųjų teršalų testą mažas automobilis puikiai išlaiko, priekiniai žibintai užsidega tinkamai, o skardoje nėra rūdžių skylių. Dėl važiuoklės taip pat nėra ko skųstis, tačiau atliekant vairo veikimo patikrinimą staiga išryškėja rimtas defektas: vairo užraktas neįsijungia ištraukus užvedimo raktelį. Išvada: HU lipdukas neišduodamas, Mini turi vykti į dirbtuves. Prasideda nauja diagnostinė kriminalinė istorija.
- Der Mini wird an ein Diagnosegerät mega macs von Hella Gutmann angeschlossen. Dabei zeigt sich, dass im Fehlerspeicher des CAS-Steuergerätes der Wegfahrsperre die Fehler 41141 (Geschwindigkeitssignal – Signal fehlerhaft) und 41130 (Alarmanlagensteuergerät – interner Fehler) gespeichert sind. Auch im DSC Steuergerät zur Fahrdynamikregelung sowie in weiteren Steuergeräten zeigen sich CAN-Bus-Fehler.
- Zuerst löschen die Kfz-Mechaniker sämtliche Fehlerspeicher und überprüfen anschließend die Lenkradsperre. Fazit: Diese funktioniert ordnungsgemäß.
- Nach dem ersten Motorlauf, Zündungsaus und Abziehen des Schlüssels aus dem elektronischen Zündschloss zeigt sich das Problem erneut: Die Lenkradsperre rastet wieder nicht ein. Auch der Fehler 41130 ist erneut gespeichert.
- Das anschließende Zurücksetzen des Fehlerzählers der Lenkradverriegelung mittels mega macs ist wieder nur einmal erfolgreich: Die Lenkradsperre funktioniert zwar, wird aber nach Zündungswechsel nicht erneut aktiviert.
- Die Werkstatt tauscht daraufhin die Lenkungsverriegelung aus, doch leider ohne Erfolg: Das Problem bleibt bestehen, sodass die Mechaniker die Hella-Gutmann-Hotline zu Rate ziehen.
- Der Tipp des Technischen Callcenters: Aufgrund der Fehlersuch-Historie empfiehlt es sich, dem anfangs gespeicherten Fehler zum Geschwindigkeitssignal Beachtung zu schenken. Denn wenn die Geschwindigkeit im CAS-Steuergerät unbekannt ist, wird die Lenkradsperre aus Sicherheitsgründen nicht aktiviert, weil sich das Fahrzeug noch in Bewegung befinden könnte. Eine Aktivierung der Lenkradsperre hätte in diesem Fall katastrophale Folgen.
- Um die Ursache einzugrenzen, raten die Experten von Hella Gutmann zu einer Probefahrt, um eventuelle Fehler im DSC zu ermitteln. Sollte hier (außer dem reinen Datenfehler im CAN-Bus) kein Fehler vorliegen, wäre im nächsten Schritt das Geschwindigkeitssignal vom DSC- zum CAS-Steuergerät zu prüfen.
- Der Mechaniker folgt den Anweisungen und stellt fest, dass das Geschwindigkeitssignal vom DSC zum CAS nicht in Ordnung ist. Bei der Überprüfung der Verkabelung entdeckt er einen Marderbiss am Kabelbaum. Das angriffslustige Tier hatte das Kabel für die Übertragung der Geschwindigkeit beschädigt.
- Nach dem Instandsetzen des Kabels funktioniert die Lenkradsperre wieder ordnungsgemäß, der Diagnosekrimi ist gelöst.
Automobilių prieigos sistema (CAS) yra daugelyje BMW ir Mini modelių įdiegtas valdymo įrenginys, kuris, be kita ko, stebi patekimą į transporto priemonę ir reguliuoja atitinkamas komforto funkcijas. Tai apima rakto identifikavimą, elektroninį imobilizatorių ir variklio užvedimo leidimą. Be to, CAS valdymo blokas yra pagrindinis langų reguliatoriaus, centrinio užrakto ir vairo užrakto funkcijų valdymo blokas. Kaip ir bet kuris centrinis valdymo įrenginys, CAS taip pat yra prijungtas prie kitų transporto priemonės valdymo įrenginių per laidą, per kurį keičiamasi informacija apie teisingas ar netinkamas funkcijas. Aprašytu atveju jungiamąjį laidą su valdymo bloku, kuris reguliuoja DSC dinaminio stabilumo kontrolę, nugraužė pikta kiaunė. Mielas pūkuotas gyvūnas, matyt, norėjo palikti savo kvapo pėdsaką variklio skyriuje ir atrado, kad teritoriją jau paženklino varžovas. Supykusi kiaunė pašėlusiai kandžiojo, sukeldama diagnostinę paslaptį.