MINI One: sisemine viga

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Saksa BMW Mini One ei saa HU kleebist, sest roolisamba lukk ei tööta.

Ein deutscher BMW Mini One bekommt keine HU Plakette, weil die Lenksäulenverriegelung nicht funktioniert.
Saksa BMW Mini One ei saa HU kleebist, sest roolisamba lukk ei tööta.

MINI One: sisemine viga

UUS: Diagnostiline kuritegevuse taskuhääling

Diagnostilised kriminaalromaanid on nüüd kuulamiseks saadaval ka taskuhäälingusaadete sarjana. Selles töökodade professionaalidele mõeldud taskuhäälingusaates süveneme kõige põnevamatesse ja ebatavalisematesse autodiagnostika juhtumitesse. Kogege, kuidas kogenud tehnikud lahendavad keerulisi probleeme ja avastavad ootamatud põhjused.  

BMW Mini One 1.6i R56 mootorikoodiga N16 B16 A on juba 14 aastat vana, kui see nagu igal aastal viiakse üldülevaatusse HU, mis vastab Austria §57a Pickerli ülevaatusele. Ülevaatajad asuvad tööle ja avastavad pisivigu ja kulumist, mis pole 2010. aastal ehitatud sõiduki puhul ebatavalised. Piduritesti ja heitgaaside testi läbib väikeauto ilutsevalt, esituled põlevad korralikult ja pleki sees ei ole roosteauke. Ka veermikule pole midagi ette heita, kuid rooli talitlustesti käigus ilmneb ootamatult tõsine viga: süütevõtme eemaldamisel roolilukk ei haaku. Järeldus: HU kleebist ei väljastata, Mini peab töökotta minema. Algab uus diagnostiline krimilugu.

  • Der Mini wird an ein Diagnosegerät mega macs von Hella Gutmann angeschlossen. Dabei zeigt sich, dass im Fehlerspeicher des CAS-Steuergerätes der Wegfahrsperre die Fehler 41141 (Geschwindigkeitssignal – Signal fehlerhaft) und 41130 (Alarmanlagensteuergerät – interner Fehler) gespeichert sind. Auch im DSC Steuergerät zur Fahrdynamikregelung sowie in weiteren Steuergeräten zeigen sich CAN-Bus-Fehler.
  • Zuerst löschen die Kfz-Mechaniker sämtliche Fehlerspeicher und überprüfen anschließend die Lenkradsperre. Fazit: Diese funktioniert ordnungsgemäß.
  • Nach dem ersten Motorlauf, Zündungsaus und Abziehen des Schlüssels aus dem elektronischen Zündschloss zeigt sich das Problem erneut: Die Lenkradsperre rastet wieder nicht ein. Auch der Fehler 41130 ist erneut gespeichert.
  • Das anschließende Zurücksetzen des Fehlerzählers der Lenkradverriegelung mittels mega macs ist wieder nur einmal erfolgreich: Die Lenkradsperre funktioniert zwar, wird aber nach Zündungswechsel nicht erneut aktiviert.
  • Die Werkstatt tauscht daraufhin die Lenkungsverriegelung aus, doch leider ohne Erfolg: Das Problem bleibt bestehen, sodass die Mechaniker die Hella-Gutmann-Hotline zu Rate ziehen.
  • Der Tipp des Technischen Callcenters: Aufgrund der Fehlersuch-Historie empfiehlt es sich, dem anfangs gespeicherten Fehler zum Geschwindigkeitssignal Beachtung zu schenken. Denn wenn die Geschwindigkeit im CAS-Steuergerät unbekannt ist, wird die Lenkradsperre aus Sicherheitsgründen nicht aktiviert, weil sich das Fahrzeug noch in Bewegung befinden könnte. Eine Aktivierung der Lenkradsperre hätte in diesem Fall katastrophale Folgen.
  • Um die Ursache einzugrenzen, raten die Experten von Hella Gutmann zu einer Probefahrt, um eventuelle Fehler im DSC zu ermitteln. Sollte hier (außer dem reinen Datenfehler im CAN-Bus) kein Fehler vorliegen, wäre im nächsten Schritt das Geschwindigkeitssignal vom DSC- zum CAS-Steuergerät zu prüfen.
  • Der Mechaniker folgt den Anweisungen und stellt fest, dass das Geschwindigkeitssignal vom DSC zum CAS nicht in Ordnung ist. Bei der Überprüfung der Verkabelung entdeckt er einen Marderbiss am Kabelbaum. Das angriffslustige Tier hatte das Kabel für die Übertragung der Geschwindigkeit beschädigt.
  • Nach dem Instandsetzen des Kabels funktioniert die Lenkradsperre wieder ordnungsgemäß, der Diagnosekrimi ist gelöst.

Car Access System (CAS) on arvukatesse BMW ja Mini mudelitesse paigaldatud juhtimisseade, mis muuhulgas jälgib juurdepääsu sõidukile ja reguleerib vastavaid mugavusfunktsioone. Nende hulka kuuluvad võtme tuvastamine, elektrooniline immobilisaator ja mootori käivitamise luba. Lisaks on CAS-i juhtplokk aknatõstuki, keskluku ja rooliluku funktsioonide peamiseks juhtseadmeks. Nagu iga keskjuhtseade, on ka CAS kaabli kaudu ühendatud teiste sõiduki juhtseadmetega, mille kaudu vahetatakse teavet õigete või vigaste funktsioonide kohta. Kirjeldatud juhul oli DSC dünaamilist stabiilsuskontrolli reguleeriva juhtploki ühenduskaablit näksinud vihane marten. Armas karvane loom oli ilmselt tahtnud oma lõhnajälge mootoriruumi jätta ja avastas, et territoorium oli juba rivaali poolt märgistatud. Vihas näris metsikult hammustus, vallandades diagnostilise mõistatuse.