Mercedes SLK: Scurtcircuit ascuns
Diavolul greșit comun nu cruță nici vehiculele private ale angajaților ÖAMTC. La baza Îngerii Galbeni din Graz, lampa de avertizare a motorului care se aprinde la un MERCEDES SLK privește întreaga echipă, inclusiv managerul de bază Hannes Damm.

Mercedes SLK: Scurtcircuit ascuns

© Illustration: Cecile M. Lederer | butjabutja.com; Foto: Wikipedia
În ciuda vârstei sale înaintate de 16 ani, decapotabilul elegant aparținând tehnicianului de testare ÖAMTC din Stiria are doar 80.000 de kilometri sub centură. Datorită experienței profesionale a proprietarului său în tratarea vehiculelor motorizate și respectării intervalelor de service prescrise, SLK este un însoțitor de încredere în excursiile de vară. Nu este de mirare că ledul de verificare a motorului care se aprinde pare să iasă din senin și îl determină pe șoferul decapotabil să viziteze atelierul de la locul său de muncă de la baza ÖAMTC din Graz-West. O nouă poveste de diagnosticare a crimei începe aici.
- Das Diagnosegerät zeigt ein unplausibles Signal der Lambdasonde an und meldet zu hohe Abgaswerte.
- Obwohl die Lambdasonde normalerweise etwa die doppelte Kilometerleistung halten sollte, messen die Prüftechniker mittels Oszilloskop eine träge Reaktionszeit des Sensors und tauschen ihn daher aus. Fazit: Das Problem scheint behoben, die Motorkontrollleuchte bleibt dunkel.
- Nach ungefähr 300 Kilometern Fahrt leuchtet die Warnlampe jedoch erneut auf. Beim neuerlichen Werkstattbesuch werden nun sämtliche Leitungen vom Motorsteuergerät zu den Sensoren und Massepunkten kontrolliert. Ein erfahrener Kollege gibt den Tipp, den Nockenwellenversteller genau unter die Lupe zu nehmen, und tatsächlich: Beim Abziehen des Steckers wird an den Kontakten ein schwarzer Ölfilm entdeckt.
- „Offenbar ist das Gehäuse des Nockenwellenverstellers undicht geworden, und das Öl ist durch den Kabelstrang bis in das Motorsteuergerät gelangt“, erklärt Stützpunktleiter Hannes Damm, der sich mittlerweile in den mysteriösen Fall eingeschaltet hat.
Doar în cele mai rare cazuri cauza erorii se află direct în unitatea de control al motorului.
- Als das Motorsteuergerät geöffnet wird, zeigt sich, dass die Elektronik mit Öl überschwemmt ist, was offenbar einen Kurzschluss zur Folge hatte.
- Sowohl der Nockenwellenversteller als auch das Motorsteuergerät werden getauscht, und auch der verbindende Kabelstrang wird erneuert. Auf einer ersten Probefahrt funktioniert alles reibungslos, die Kontrolllampe bleibt dunkel, der Defekt scheint behoben.
- Doch zu früh gefreut, kurze Zeit später leuchtet das Warnsignal erneut auf. Und schon wieder ist im Fehlerspeicher ein Hinweis auf die Lambdasonde abgelegt.
- Nun nehmen die ÖAMTC-Techniker den Kabelstrang vom Motorsteuergerät zur Lambdasonde unter die Lupe und siehe da: An einer Stelle, die im Motorraum unter der Ansaugbrücke durchgeführt wird, ist die Isolierung eines Kabels aufgrund der lokalen Hitzeentwicklung brüchig geworden und durchgescheuert. Das Kabel wird erneuert und schließlich erlischt die Motorkontrollleuchte dauerhaft. „Nun ist seit etwa 2.000 Kilometer Ruhe“, sagt Hannes Damm. Fall gelöst.
Conexiuni sensibile
Nicio întrebare despre deplasarea prin compartimentul motorCablu de alimentaresunt expuse la sarcini grele. Fluctuațiile mari de temperatură, vibrațiile puternice, murdăria și umezeala provoacă probleme pentru izolația din plastic de-a lungul anilor. Este una dintre măsurile standard ale unui tehnician autoDefecte electroniceVerificați conexiunile cablurilor, inclusiv toate ștecherele și punctele de împământare de pe vehiculele mai vechi. Tehnicienii cu experiență ÖAMTC știu: numai în cele mai rare cazuri cauza erorii este directăUnitate de control al motorului. O înlocuire grăbită a componentei scumpe nu va aduce, prin urmare, rezultatul dorit, iar clientul ar trebui cruțat. Pentru că unitatea de comandă a motorului este foarte sensibilă pentru tinecădere de tensiunereacţionează în cablurile conectate, merită să le aruncăm o privire atentă în adevăratul sens al cuvântului.


