Mercedes GLA: squib s nuspojavama
Jednog dana Mercedes-Benz GLA 180 upozori svog vlasnika da sustav zračnih jastuka ne radi ispravno.

Mercedes GLA: squib s nuspojavama

© Illustration: Max Bürger
Mercedes-Benz GLA 180 (model X156) s benzinskim motorom 1,6 litara je redovno servisiran i ima prosječnu kilometražu. Međutim, jednog dana zasvijetli indikatorska lampica zračnog jastuka na ploči s instrumentima i upozori vozača na kvar. Tijekom sljedećeg posjeta radionici, kompaktni SUV je spojen na Hella Gutmann mega macs 77 dijagnostički uređaj. Rezultat: Pogreška B0079 pohranjena je u sustavu kontrolne jedinice SRS zračnog jastuka s čistim tekstom: "Zatezač kraja pojasa na prednjoj strani vozača". Budući da se radi o sigurnosnom sustavu, ovaj kod pogreške ne može se izbrisati. Automobilski tehničar stoga kreće u potragu za uzrokom i završava u dijagnostičkom misteriju:
- Bei der Überprüfung der Steckverbindung sowie der Verkabelung zum Gurtbeschlag zeigen sich keine Auffälligkeiten, sodass man von einem inneren Defekt ausgeht.
- Der Gurt-Endbeschlag-Straffer wird ersetzt, doch der Fehlercode lässt sich nach wie vor nicht löschen.
- Die Verkabelung der fahrer- und beifahrerseitigen Airbags wird geprüft, denn sowohl Airbags als auch die Gurtstraffer, die im Fall eines Aufpralls in Millisekunden auslösen, reagieren auf dieselben Signale, die im Airbagsteuergerät zusammenlaufen.
- Besonders aufmerksam kontrolliert der Techniker die Abschalteinrichtung für den Beifahrerairbag, denn die im Handschuhfach untergebrachten Schalter sind schon öfter als Störquellen aufgefallen.
- Nachdem die Suche kein Ergebnis bringt, überprüft der Techniker die auf dem Schaltplan im mega macs 77 eingezeichneten Schnittstellen zu weiteren Airbags sowie das Airbagsteuergerät auf dem Mitteltunnel unter dem Armaturenbrett. Leider verläuft diese zeitaufwendige Suche ebenfalls ohne Ergebnis.
- Ein Anruf im Technischen Callcenter bei Hella Gutmann bringt ihn auf die richtige Spur, da dieser Fehler bereits öfters aufgetreten ist. Der entscheidende Hinweis: Der Fehler tritt nur bei Mercedes-Benz-Modellen der A- und B-Klasse sowie CLA und GLA mit Benzinmotoren auf, deren Klimaanlage auf das neue Kältemittel R1234yf umgerüstet wurde.
- Der Hintergrund: Bei der Umrüstung der Klimaanlage, einer Kundendienstmaßnahme von Mercedes-Benz, wird eine zusätzliche Löschpatrone mit pyrotechnischer Zündpille im Motorraum montiert, um die Brandgefahr im Fall eines Unfalls zu minimieren. Wie auch alle anderen pyrotechnischen Systeme wird diese Zündpille vom Airbagsteuergerät aktiviert.
- Der Techniker prüft daraufhin die Verkabelung der Zündpille und Löschpatrone, doch diese sind intakt. Sicherheitshalber ersetzt er die komplette Löschpatrone, und plötzlich lässt sich der Fehler löschen und tritt auch nicht mehr auf. Fall gelöst.
znanje
Možete reći je li vozilo već pretvoreno na alternativno rashladno sredstvo gledajući takozvani 'inertni sustav' - izduženu tlačnu posudu na pregradi. Osim toga, šifra 2U8 unosi se u podatkovnu karticu vozila. U opisanom slučaju, pohranjeni kod pogreške je najvjerojatnije zbog previsokog otpora pera za patronu za gašenje. Budući da naknadno ugrađeni inertni sustav očito nije uzet u obzir u unaprijed programiranim kodovima grešaka vozila, kvar se pripisuje zatezaču remena, koji također aktivira pirotehniku. Zaključak: Čak i automobilski tehničar obučen za mehatroniku može dugo tražiti...