Mercedes GLA: стрела със странични ефекти

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am und aktualisiert am

Един ден Mercedes-Benz GLA 180 предупреждава собственика си, че системата на въздушните възглавници не функционира правилно.

Ein Mercedes-Benz GLA 180 warnt seinen Besitzer eines Tages vor einer Fehlfunktion des Airbag-Systems.
Един ден Mercedes-Benz GLA 180 предупреждава собственика си, че системата на въздушните възглавници не функционира правилно.

Mercedes GLA: стрела със странични ефекти

Mercedes GLA
Mercedes GLA

© Illustration: Max Bürger

Mercedes-Benz GLA 180 (модел X156) с 1.6л бензинов двигател е редовно обслужен и на среден пробег. Един ден обаче светлинният индикатор на въздушната възглавница в арматурното табло светва и предупреждава водача за неизправност. По време на следващото посещение в сервиза компактният SUV е свързан с диагностично устройство Hella Gutmann mega macs 77. Резултат: Грешка B0079 е запаметена в системата на блока за управление на въздушната възглавница SRS с обикновен текст: „Предварителен обтегач на предния колан от страната на водача“. Тъй като това е система за сигурност, този код за грешка не може да бъде изчистен. Следователно автомобилният техник се заема да открие причината и се озовава в диагностична мистерия:

  • Bei der Überprüfung der Steckverbindung sowie der Verkabelung zum Gurtbeschlag zeigen sich keine Auffälligkeiten, sodass man von einem inneren Defekt ausgeht.
  • Der Gurt-Endbeschlag-Straffer wird ersetzt, doch der Fehlercode lässt sich nach wie vor nicht löschen.
  • Die Verkabelung der fahrer- und beifahrerseitigen Airbags wird geprüft, denn sowohl Airbags als auch die Gurtstraffer, die im Fall eines Aufpralls in Millisekunden auslösen, reagieren auf dieselben Signale, die im Airbagsteuergerät zusammenlaufen.
  • Besonders aufmerksam kontrolliert der Techniker die Abschalteinrichtung für den Beifahrerairbag, denn die im Handschuhfach untergebrachten Schalter sind schon öfter als Störquellen aufgefallen.
  • Nachdem die Suche kein Ergebnis bringt, überprüft der Techniker die auf dem Schaltplan im mega macs 77 eingezeichneten Schnittstellen zu weiteren Airbags sowie das Airbagsteuergerät auf dem Mitteltunnel unter dem Armaturenbrett. Leider verläuft diese zeitaufwendige Suche ebenfalls ohne Ergebnis.
  • Ein Anruf im Technischen Callcenter bei Hella Gutmann bringt ihn auf die richtige Spur, da dieser Fehler bereits öfters aufgetreten ist. Der entscheidende Hinweis: Der Fehler tritt nur bei Mercedes-Benz-Modellen der A- und B-Klasse sowie CLA und GLA mit Benzinmotoren auf, deren Klimaanlage auf das neue Kältemittel R1234yf umgerüstet wurde.
  • Der Hintergrund: Bei der Umrüstung der Klimaanlage, einer Kundendienstmaßnahme von Mercedes-Benz, wird eine zusätzliche Löschpatrone mit pyrotechnischer Zündpille im Motorraum montiert, um die Brandgefahr im Fall eines Unfalls zu minimieren. Wie auch alle anderen pyrotechnischen Systeme wird diese Zündpille vom Airbagsteuergerät aktiviert.
  • Der Techniker prüft daraufhin die Verkabelung der Zündpille und Löschpatrone, doch diese sind intakt. Sicherheitshalber ersetzt er die komplette Löschpatrone, und plötzlich lässt sich der Fehler löschen und tritt auch nicht mehr auf. Fall gelöst.

знания

Можете да разберете дали дадено превозно средство вече е преобразувано към алтернативния хладилен агент, като погледнете така наречената „инертираща система“ – удължен съд под налягане върху преградата. Освен това кодът 2U8 се въвежда в картата с данни на автомобила. В описания случай запаметеният код за грешка най-вероятно се дължи на твърде високото съпротивление на стрелата за пожарогасителния патрон. Тъй като модернизираната система за инертиране очевидно не е взета предвид в предварително програмираните кодове за грешка на автомобила, неизправността се приписва на обтегача на колана, който също задейства пиротехника. Заключение: Дори обучен автомобилен техник по мехатроника може да търси дълго време...