Mercedes Citan: atgalinis skaičiavimas iki sustojimo

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Automobilyje „Mercedes Citan“ užsidega „Ad Blue“ įspėjamoji lemputė ir prasideda atgalinis skaičiavimas, kol bus atsisakyta variklio užvesti.

Bei einem Mercedes Citan leuchtet die Ad-Blue-Warnlampe auf, und ein Countdown bis zur Verweigerung des Motorstarts läuft.
Automobilyje „Mercedes Citan“ užsidega „Ad Blue“ įspėjamoji lemputė ir prasideda atgalinis skaičiavimas, kol bus atsisakyta variklio užvesti.

Mercedes Citan: atgalinis skaičiavimas iki sustojimo

Mercedes Citan 109 yra SAG Austria Handels GmbH aptarnaujamas ir kasdien naudojamas pristatymo kelionėms. Po penkerių metų furgonas, varomas 70 kW galios 1,5 litro dyzeliniu varikliu, jau turėjo 145 000 km, kai vieną dieną užsidegė Ad-Blue įspėjamoji lemputė. Tuo pačiu metu prietaisų skydelyje pasirodo pranešimas, kad nuvažiavus 1200 kilometrų nebebus galima užvesti variklio. Diagnostikos ekspertas Michaelas Pirovcas, dirbantis SAG Austrijos techniniu treneriu, imasi šio reikalo kartu su dirbtuvių kolegomis ir bando sustabdyti atgalinį skaičiavimą iki variklio sustojimo pašalindamas defektą. Prasideda diagnostinis kriminalinis trileris.

  • Bei der ersten Diagnose wird im Motorsteuergerät angezeigt, dass keine Kommunikation mit dem Ad-Blue Steuergerät möglich ist. Wir bestellen – rückblickend wohl etwas voreilig – einen neuen Ad-Blue Tank inkl. Steuergerät. Die komplette Einheit wird eingebaut, codiert und am Fahrzeug angelernt.
  • Da wir aktuell keine Star Diagnose via Pass Thru im Einsatz haben, konsultieren wir den Macs Remote Service von Hella Gutmann. Der Techniker des Remote Service startet die Programmierung, die aber leider immer wieder abgebrochen wird.
  • Im nächsten Schritt überprüfe ich die Spannungsversorgung am Ad-Blue Steuergerät. Hierzu forderte ich über die Hella Gutmann Hotline einen originalen Stromlaufplan inklusive Sicherungsbelegung und Einbaulage an.
  • Mittels Multimeter stelle ich fest, dass nach 2 bis 3 Minuten die Plusversorgung am Ad-Blue Steuergerät ausfällt, die über die Sicherung 8 unter der Zentralelektronik im Motorraum abgesichert ist. Die Sicherung ist in Ordnung, aber die Zentralelektrik drehte immer nach kurzer Zeit die Spannungsversorgung ab.
  • Da offensichtlich die Zentralelektronik defekt ist, bestellen wir eine neue und lassen diese gleich bei Mercedes einbauen, da diese auch codiert werden muss. Gleichzeitig lassen wir bei Mercedes auch das Ad-Blue Steuergerät codieren.
  • Nach der erfolgreichen Codierung der Steuergeräte wird zwar am Diagnosegerät kein Fehler mehr angezeigt, doch am Kombiinstrument leuchtet die Ad-Blue Warnlampe weiter, und der Countdown bis zum Motorstillstand zählt gnadenlos herunter und steht auf nur noch 800 Kilometer.
  • Die Mercedes Werkstatt meint, dass möglicherweise die NOx Sensoren nicht mehr einwandfrei arbeiten. Wir lassen beide tauschen und neu anlernen. Leider bringt die Maßnahme keine Veränderung und der Countdown läuft weiter.
  • In den Unterlagen des Herstellers finden wir schließlich folgende Information: Wenn alle Fehler im Ad-Blue System beseitigt wurden und die Meldung Ad-Blue im Kombiinstrument bleibt, ist das Motorsteuergerät zu erneuern.
  • Wir tauschen das Motorsteuergerät aus, und das Problem ist tatsächlich damit behoben. Die Warnlampe erlischt, der Countdown ist gestoppt, die Abgasnachbehandlung funktioniert, der Diagnosekrimi ist gelöst. 

Sugedusio variklio valdymo bloko priežastys gali labai skirtis priklausomai nuo ECU. Dažnai kaltas laidų ar komponentų trumpasis jungimas, kuris gali sukelti perdegimą. Tai gali sukelti nuolatinė vibracija, kurią veikia valdymo įtaisai, bet ir dideli temperatūros svyravimai. Valdymo blokai dažniausiai sukelia problemų, ypač vasarą, kai temperatūra po gaubtu smarkiai pakyla. Diagnostikos ekspertas Michaelas Pirovcas pirmą kartą įtarė ECU gedimą, kai mirksėjimas su originaliu testeriu nebuvo įmanomas. Nes tai rodo, kad programinė įranga jau atnaujinta. Taigi aparatūros keitimas, kaip rekomenduojama gamintojo dokumentacijoje, buvo neišvengiamas. Kartus suvokimas: jei diagnostikos prietaisas būtų iš karto atpažinęs valdymo bloko gedimą, būtų buvę galima išvengti ankstesnio brangios Ad-Blue sistemos ir Nox jutiklių pakeitimo.