Land Rover s misterioznim kvarom

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Land Rover Freelander star 12 godina redovito se guši pri ubrzavanju i naglo prestaje ubrzavati. Automobil je prošao kroz ruke nekoliko stručnjaka, ali do danas uzrok kvara nije pronađen.

Ein 12 Jahre alter Landrover Freelander verschluckt sich regelmäßig beim Gas geben und bricht die Beschleunigungsphasen abrupt ab. Das Auto geht durch die Hände mehrerer Experten, doch bis heute konnte die Fehlerursache nicht gefunden werden.
Land Rover Freelander star 12 godina redovito se guši pri ubrzavanju i naglo prestaje ubrzavati. Automobil je prošao kroz ruke nekoliko stručnjaka, ali do danas uzrok kvara nije pronađen.

Land Rover s misterioznim kvarom

Donjoaustrijanac želi svojoj kćeri dati prvi automobil i kod trgovca otkriva nevjerojatno jeftin Land Rover Freelander. Malo vozilo s pogonom na sve kotače s 2,2-litrenim dizelskim motorom i 6-stupanjskim automatskim mjenjačem staro je već 12 godina, ali ima samo 70.000 kilometara na satu. Razlog za nisku prodajnu cijenu je, međutim, neugodan nedostatak koji trgovac ne skriva: ako se automobil ubrza iznad oko 2200 okretaja u minuti, on naglo zaustavlja svoj zamah naprijed i vraća se na niže brzine. "Osjećaj je kao da pada na lice", kaže Hudzik Radoslaw, koji vodi specijaliziranu radionicu za automatske mjenjače u bečkom Hernalsu. Freelander je konačno završio kod njega nakon što markirana radionica nije uspjela riješiti problem. Dijagnostički kriminalistički triler, od početka:

  • Der neue Freelander-Besitzer will den vermeintlich kleinen Defekt in einer Fachwerkstatt beheben lassen und bringt ihn zu einem Wiener Autohaus, das unter anderem die Marke Landrover führt. Dort wird der Wagen durchgecheckt, Probe gefahren und folgende Diagnose gestellt: „Getriebefehler – internes Getriebe gehört erneuert oder instand gesetzt.“
  • Da ein neues Getriebe für ein altes Auto wenig Sinn macht, landet der Freelander bei Radoslaw Hudzik, der in der Wiener Blumengasse 31 die seinerzeit von Peter Neumahr gegründete Spezialwerkstatt für Automatikgetriebereparatur betreibt.
  • Das Diagnosegerät zeigt keinen Fehler an, doch bei der Probefahrt fällt der Landrover wieder „auf die Nase“. Hudzik baut das Getriebe aus, zerlegt und überprüft alle Teile, findet jedoch keinen Fehler. Sicherheitshalber erneuert er die bereits teilweise verschlissene Wandlerkupplung und die elektrohydraulische Getriebesteuerung. Das Getriebe wird eingebaut, die Software upgedatet, doch der Fehler bleibt bestehen. 
  • Ein befreundeter Kfz-Meister aus einer Fachwerkstatt wird konsultiert, doch eine neuerliche Probefahrt mit Landrover-Tester an Bord zeigt ebenfalls keinen Fehler an. Der Meister tippt auf einen Defekt an der Hochdruckpumpe.
  • Hudzik tauscht daher zuerst die Einspritzpumpe, dann die vier Injektoren und schließlich die komplette Railschiene mit Druckregler und Drucksensor aus. Das enttäuschende Ergebnis: Der Fehler ist immer noch da.
  • Nun hat den Kfz Techniker der Ehrgeiz gepackt. Obwohl der Reparaturaufwand den Wert des Fahrzeuges längst übersteigt, kann und will Hudzik nicht alle Kosten an den Kunden weitergeben und sucht den Fehler auf eigene Faust weiter. Doch auch die Kontrolle von Dieselpartikelfilter, Drosselklappe und AGR-Ventil auf eventuelle Fehlfunktionen bringt kein Ergebnis.
  • Schließlich tauscht Hudzik noch das Motorsteuergerät aus, das möglicherweise nach einem Chip-Tuning in der Vergangenheit falsch programmiert worden war. Doch auch diese Maßnahme bringt keinen Erfolg, der Schluckauf des Freelander erweist sich als überaus hartnäckig.

Pitanje za sve automobilske tehničare

“Sada kada su sve mehaničke i hidrauličke komponente provjerene ili zamijenjene, mogu samo pretpostaviti da neki senzor šalje netočne signale upravljačkoj jedinici”, kaže Hudzik. Činjenica je: unatoč svim mjerama popravka, tlak ubrizgavanja dizela raste do neprihvatljivih razina pri ubrzavanju, tako da se upravljačka jedinica iznenada isključuje. Stručnjak za mjenjače Hudzik rado prima sve savjete od automobilske zajednice koji mu mogu pomoći u pronalaženju problema. Urednički tim automobilske industrije rado će ih primiti i proslijediti posvećenom automobilskom tehničaru.

Pošaljite svoje savjete e-poštom na ovu adresu p.seipel@wirtschaftsverlag.at i u naslov napišite "dijagnostički kriminalistički roman". Obavještavat ćemo vas o napretku popravka i naravno izvijestiti o rješenju slučaja.