Salapärase veaga Land Rover
12-aastane Land Rover Freelander lämbub regulaarselt kiirendamisel ja lõpetab järsult kiirendamise. Auto käib läbi mitmete ekspertide käe all, kuid tänaseni pole rikke põhjust leitud.

Salapärase veaga Land Rover

Alamausterlane soovib kinkida tütrele oma esimese auto ja avastab edasimüüja juures hämmastavalt odava Land Rover Freelanderi. 2,2-liitrise diiselmootori ja 6-käigulise automaatkäigukastiga väike nelikveoline sõiduk on juba 12 aastat vana, kuid kella näitab vaid 70 000 kilomeetrit. Madala müügihinna põhjuseks on aga tüütu defekt, mida edasimüüja ei varja: kui autot kiirendada üle 2200 pöörde minutis, peatab see järsult edasisõiduhoo ja langeb tagasi madalamatele kiirustele. "Tundub, et see kukub näkku," ütleb Hudzik Radoslaw, kes juhib Viini Hernalsis automaatkäigukastide töökoda. Freelander jõuab lõpuks tema juurde pärast seda, kui kaubamärgiga töökoda ei suutnud probleemi lahendada. Diagnostiline krimipõnevik algusest peale:
- Der neue Freelander-Besitzer will den vermeintlich kleinen Defekt in einer Fachwerkstatt beheben lassen und bringt ihn zu einem Wiener Autohaus, das unter anderem die Marke Landrover führt. Dort wird der Wagen durchgecheckt, Probe gefahren und folgende Diagnose gestellt: „Getriebefehler – internes Getriebe gehört erneuert oder instand gesetzt.“
- Da ein neues Getriebe für ein altes Auto wenig Sinn macht, landet der Freelander bei Radoslaw Hudzik, der in der Wiener Blumengasse 31 die seinerzeit von Peter Neumahr gegründete Spezialwerkstatt für Automatikgetriebereparatur betreibt.
- Das Diagnosegerät zeigt keinen Fehler an, doch bei der Probefahrt fällt der Landrover wieder „auf die Nase“. Hudzik baut das Getriebe aus, zerlegt und überprüft alle Teile, findet jedoch keinen Fehler. Sicherheitshalber erneuert er die bereits teilweise verschlissene Wandlerkupplung und die elektrohydraulische Getriebesteuerung. Das Getriebe wird eingebaut, die Software upgedatet, doch der Fehler bleibt bestehen.
- Ein befreundeter Kfz-Meister aus einer Fachwerkstatt wird konsultiert, doch eine neuerliche Probefahrt mit Landrover-Tester an Bord zeigt ebenfalls keinen Fehler an. Der Meister tippt auf einen Defekt an der Hochdruckpumpe.
- Hudzik tauscht daher zuerst die Einspritzpumpe, dann die vier Injektoren und schließlich die komplette Railschiene mit Druckregler und Drucksensor aus. Das enttäuschende Ergebnis: Der Fehler ist immer noch da.
- Nun hat den Kfz Techniker der Ehrgeiz gepackt. Obwohl der Reparaturaufwand den Wert des Fahrzeuges längst übersteigt, kann und will Hudzik nicht alle Kosten an den Kunden weitergeben und sucht den Fehler auf eigene Faust weiter. Doch auch die Kontrolle von Dieselpartikelfilter, Drosselklappe und AGR-Ventil auf eventuelle Fehlfunktionen bringt kein Ergebnis.
- Schließlich tauscht Hudzik noch das Motorsteuergerät aus, das möglicherweise nach einem Chip-Tuning in der Vergangenheit falsch programmiert worden war. Doch auch diese Maßnahme bringt keinen Erfolg, der Schluckauf des Freelander erweist sich als überaus hartnäckig.
Küsimus kõigile autotehnikutele
"Nüüd, kui kõik mehaanilised ja hüdraulilised komponendid on kontrollitud või välja vahetatud, võin vaid oletada, et mõni andur saadab juhtseadmele valesid signaale," ütleb Hudzik. Fakt on see, et hoolimata kõigist remondimeetmetest tõuseb diisli sissepritse rõhk kiirendamisel lubamatule tasemele, nii et juhtseade lülitub ootamatult välja. Käigukastispetsialist Hudzik võtab autotööstuselt hea meelega vastu näpunäiteid, mis aitavad tal probleemi leida. Autotööstuse toimetus võtab need hea meelega vastu ja edastab pühendunud autotehnikule.
Palun saatke oma nõuanded sellele aadressile p.seipel@wirtschaftsverlag.at ja kirjuta teemareale “diagnostiline krimiromaan”. Hoiame teid remondi käiguga kursis ja anname loomulikult aru ka juhtumi lahendusest.