8 golfas: įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos sistemos gedimas

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am und aktualisiert am

Vieną dieną beveik naujas „VW Golf 8“ praneša, kad sugenda įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos sistema. Kadangi jo savininkas yra ÖAMTC darbuotojas, klaida iš tikrųjų turėtų būti greitai ištaisyta – klaida, kaip paaiškėjo.

Ein fast neuer VW Golf 8 meldet eines Tages den Ausfall des Spurhalteassistenten. Da sein Besitzer ein ÖAMTC-Mitarbeiter ist, sollte der Fehler eigentlich schnell behoben sein – ein Irrtum, wie sich zeigt.
Vieną dieną beveik naujas „VW Golf 8“ praneša, kad sugenda įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos sistema. Kadangi jo savininkas yra ÖAMTC darbuotojas, klaida iš tikrųjų turėtų būti greitai ištaisyta – klaida, kaip paaiškėjo.

8 golfas: įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos sistemos gedimas

Andrejus Prosencas dirba koordinatoriumi ÖAMTC ir vairuoja VW Golf Variant, pagamintą 2021 m., kurio laikrodis nuvažiavo tik 5000 kilometrų. Kompaktiškas universalas varomas 2 litrų darbinio tūrio dyzeliniu 116 AG varikliu ir standartiškai aprūpintas automatine atstumo kontrole ACC, eismo juostos keitimo ir eismo juostos išlaikymo asistentu. Vieną dieną, užvedus automobilį, ekrane pasirodo pranešimas „Lane keeping assistant out of order“. Prosencas nusprendžia išspręsti problemą namuose ir paprašo savo kolegos, patyrusio ÖAMTC techniko Christiano Klejnos, kad tai pasirūpintų. Taigi „Golf“ atsiduria ÖAMTC dirbtuvėse Vienoje-Erdberge, kurioje įrengti moderniausi įrankiai ir diagnostikos sistemos. Prasideda diagnostinis kriminalinis trileris.

  • Zuerst wird die Spur des Kompaktkombis vermessen – diese erweist sich als korrekt eingestellt.
  • Der Golf wird auf den speziell für die Assistenzsystem-Kalibrierung eingerichteten Prüfstand gestellt, der einen exakt nivellierten Boden aufweist.
  • Nun kommt die computergesteuerte Kalibrier- und Justagevorrichtung DAS 3000 von Bosch zum Einsatz. Die zum Golf 8 passende Kalibriertafel wird im vorgeschriebenen Abstand vor dem Auto in Position gebracht.
  • Das Diagnosegerät wird angeschlossen, das Fahrzeug mit der richtigen Motorisierung ausgewählt.
  • Der Kalibrierprozess wird gestartet. Die Software in der Kamera sollte nun ein Vorgabebild aufrufen und dieses mit der Tafel abgleichen. Anschließend sollte sich die Kamera mithilfe der Software automatisch exakt ausrichten.
  • Tatsächlich erscheint auf dem Display des Diagnosegeräts aber eine Fehlermeldung, und der Spurhalteassistent im Fahrzeug bleibt weiterhin deaktiviert.
  • Nach mehreren Versuchen mit mehrmaligen Neustart des Systems hält Klejna Rücksprache mit der Bosch-Technikhotline. Dort weiß man allerdings auch keinen Rat und empfiehlt, den Vorgang nochmal zu wiederholen – ohne Ergebnis, die Kalibrierung lässt sich nicht starten.
  • Der gelbe Engel weiß nicht weiter und lässt den Fall zwei Tage ruhen. Dann startet er mit frischer Energie eine neue Versuchsreihe, indem er verschiedene andere Motorisierungen im Diagnosegerät aufruft – und siehe da, plötzlich gibt es ein Match, und die Kalibrierung lässt sich problemlos durchführen. Die Fehlermeldung im Golf verschwindet vom Display, der Fall ist gelöst.

Priežastis neaiški

„Tai buvo grynas sutapimas, nes nėra logiško paaiškinimo, kodėl fotoaparato programinė įranga neatitiko pasirinktos transporto priemonės“, – po to apžvelgdamas atvejį sako Christianas Klejna. Jis įtaria, kad VW gamybos metu galėjo pakeisti fotoaparato modelį, nes tokio, kurio iš pradžių buvo numatyta, sandėlyje nebuvo. Tačiau tai taip pat galėjo būti rašybos klaida programuojant diagnostikos programinę įrangą, todėl tinkama kamera buvo priskirta netinkamam varikliui. Jei pagalvojate, kad šiuolaikiniame automobilyje yra daugiau nei 100 valdymo įrenginių, kurie naudoja skirtingas operacines sistemas ir yra prijungti per skirtingus tinklus, tokius kaip CAN, FlexRay, MOST, LIN ir net Ethernet, tai tikrai stebina, kad dauguma funkcijų veikia visiškai sklandžiai ir klaidų velnias užklumpa ne daug dažniau.