Golf 8: Kvar sustava za upozorenje napuštanja trake

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am und aktualisiert am

Jednog dana, skoro novi VW Golf 8 javlja da sustav za upozorenje napuštanja voznog traka ne radi. Budući da je njegov vlasnik zaposlenik ÖAMTC-a, grešku bi zapravo trebalo brzo popraviti - pogrešku, kako se pokazalo.

Ein fast neuer VW Golf 8 meldet eines Tages den Ausfall des Spurhalteassistenten. Da sein Besitzer ein ÖAMTC-Mitarbeiter ist, sollte der Fehler eigentlich schnell behoben sein – ein Irrtum, wie sich zeigt.
Jednog dana, skoro novi VW Golf 8 javlja da sustav za upozorenje napuštanja voznog traka ne radi. Budući da je njegov vlasnik zaposlenik ÖAMTC-a, grešku bi zapravo trebalo brzo popraviti - pogrešku, kako se pokazalo.

Golf 8: Kvar sustava za upozorenje napuštanja trake

Andrej Prosenc radi kao koordinator u ÖAMTC-u i vozi VW Golf Variant, proizveden 2021. godine, sa samo 5000 kilometara na satu. Kompaktni karavan pokreće 2-litreni dizelski motor sa 116 KS i standardno je opremljen automatskom kontrolom razmaka ACC, asistentom za promjenu voznog traka i asistentom za držanje voznog traka. Jednog dana, nakon pokretanja automobila, na zaslonu se pojavljuje poruka "Asistent za držanje trake nije u funkciji". Prosenc odlučuje riješiti problem u kući i zamoli svog kolegu, iskusnog ÖAMTC tehničara Christiana Klejnu, da se pobrine za stvar. Tako Golf završava u radionici ÖAMTC u Beču-Erdberg, koja je opremljena najmodernijim alatima i dijagnostičkim sustavima. Počinje dijagnostički kriminalistički triler.

  • Zuerst wird die Spur des Kompaktkombis vermessen – diese erweist sich als korrekt eingestellt.
  • Der Golf wird auf den speziell für die Assistenzsystem-Kalibrierung eingerichteten Prüfstand gestellt, der einen exakt nivellierten Boden aufweist.
  • Nun kommt die computergesteuerte Kalibrier- und Justagevorrichtung DAS 3000 von Bosch zum Einsatz. Die zum Golf 8 passende Kalibriertafel wird im vorgeschriebenen Abstand vor dem Auto in Position gebracht.
  • Das Diagnosegerät wird angeschlossen, das Fahrzeug mit der richtigen Motorisierung ausgewählt.
  • Der Kalibrierprozess wird gestartet. Die Software in der Kamera sollte nun ein Vorgabebild aufrufen und dieses mit der Tafel abgleichen. Anschließend sollte sich die Kamera mithilfe der Software automatisch exakt ausrichten.
  • Tatsächlich erscheint auf dem Display des Diagnosegeräts aber eine Fehlermeldung, und der Spurhalteassistent im Fahrzeug bleibt weiterhin deaktiviert.
  • Nach mehreren Versuchen mit mehrmaligen Neustart des Systems hält Klejna Rücksprache mit der Bosch-Technikhotline. Dort weiß man allerdings auch keinen Rat und empfiehlt, den Vorgang nochmal zu wiederholen – ohne Ergebnis, die Kalibrierung lässt sich nicht starten.
  • Der gelbe Engel weiß nicht weiter und lässt den Fall zwei Tage ruhen. Dann startet er mit frischer Energie eine neue Versuchsreihe, indem er verschiedene andere Motorisierungen im Diagnosegerät aufruft – und siehe da, plötzlich gibt es ein Match, und die Kalibrierung lässt sich problemlos durchführen. Die Fehlermeldung im Golf verschwindet vom Display, der Fall ist gelöst.

Uzrok nejasan

"Bila je to čista slučajnost, jer ne postoji logično objašnjenje zašto softver kamere nije odgovarao odabranom vozilu", kaže Christian Klejna dok nakon toga pregledava slučaj. Sumnja da je VW možda promijenio model kamere tijekom proizvodnje jer onaj koji je prvobitno bio namijenjen nije bio na zalihi. Ali isto tako je lako mogla biti pogreška prilikom programiranja dijagnostičkog softvera, tako da je ispravna kamera dodijeljena pogrešnom motoru. Ako uzmete u obzir da moderni automobil ima više od 100 upravljačkih uređaja koji koriste različite operativne sustave i povezani su preko različitih mreža kao što su CAN, FlexRay, MOST, LIN pa čak i Ethernet, zaista je iznenađujuće da većina funkcija radi potpuno glatko i da vrag s pogreškama ne pogađa mnogo češće.