Ford Kuga: Chyba v systéme

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10-ročný FORD KUGA jedného dňa otravuje svojho majiteľa problémami so štartovaním. Keď sa počas dlhej cesty náhle dostane do núdzového režimu, návšteve dielne sa nevyhnete.

Ein 10 Jahre alter FORD KUGA ärgert seinen Besitzer eines Tages mit Startproblemen. Als er dann während einer längeren Fahrt plötzlich ins Notprogramm fällt, ist ein Werkstattbesuch unvermeidlich.
10-ročný FORD KUGA jedného dňa otravuje svojho majiteľa problémami so štartovaním. Keď sa počas dlhej cesty náhle dostane do núdzového režimu, návšteve dielne sa nevyhnete.

Ford Kuga: Chyba v systéme

Ford Kuga patrí Štajerčanovi, ktorý žije neďaleko Grazu a už desať rokov je jeho verným spoločníkom. Jedného dňa však 2,0-litrový dieselový motor SUV s výkonom 140 k jednoducho nenaštartuje, na prístrojovej doske sa rozsvieti kontrolka motora a AWD a imobilizér zostane aktivovaný. Až po desaťminútovej prestávke sa Kuga, ktorá má na konte už okolo 130 000 kilometrov, konečne môže posunúť na štart. Nepríjemná procedúra sa v nasledujúcich dňoch opakuje a pri dlhšej ceste sa problém zhoršuje, keď sa pohon prepne na núdzový program. Dohodnuté stretnutie v KFZTechnik Narnhofer v Seiersbergu, SUV sa vlastnou silou sotva dostane do nezávislej dielne. Šéf spoločnosti Rupert Narnhofer sa prípadu ujme osobne a zisťuje, že riešenie problémov sa mení na diagnostický kriminálny triler.

Dlho sme sa s týmto prípadom trápili, ale nakoniec sme vyhrali.

— Rupert Narnhofer, KFZ Techniker
  • Der Kuga wird an das Diagnosegerät angeschlossen. Mehrere Fehler werden angezeigt, darunter Wegfahrsperre, AWD, CAN Bus Motorsteuerung und CAN Bus Instrumentierung.
  • Der Kfz Techniker löscht alle Fehler aus dem System und unternimmt eine Probefahrt. Der Kuga funktioniert zwar einwandfrei, doch bei der anschließenden Kontrolluntersuchung sind wieder sämtliche zuvor gelöschte Fehler im System gespeichert.
  • Narnhofer vermutet einen Defekt in der Verkabelung und überprüft sämtliche Stromleitungen des Kabelbaums zum Motorsteuergerät auf Brüche oder Scheuerstellen – ohne Ergebnis.
  • Der Sicherungskasten im rechten Fußraum wird ausgebaut und auf Wassereintritt und Oxidation geprüft – jedoch ist alles in Ordnung.
  • Auch die Verkabelung von Sicherungskasten zum Instrumenten-Steuergerät besteht die Sichtprüfung – der Fehler hat sich off enbar gut versteckt.
  • Nun werden schwerere Geschütze aufgefahren und ein Oszilloskop für die Fehlersuche verwendet. Dabei stellt sich heraus, dass aus der Instrumententafel fehlerhaft e Stromsignale kommen.
  • Die Instrumententafel wird getauscht, und auf einmal sind alle Fehler verschwunden, der Kuga startet und läuft wieder einwandfrei. Rupert Narnhofer abschließend: „Da haben wir lange gekämpft , aber schließlich doch gewonnen.“