Prancūzo nelaimė
Vieną dieną greitkelyje sugenda prancūzų verslininko senas automobilis „Seat Leon“. Gedimų šalinimas dirbtuvėse virsta diagnostine paslaptimi.

Prancūzo nelaimė
„Seat Leon“ jau 17 metų, jo laikrodžio rodyklės rodo apie 207 000 kilometrų, o po gaubtu – 2,0 l turbodyzelinis variklis su 170 AG. Variklis tiekiamas degalais per siurblio-purkštukų sistemą. Kiekvienas cilindras turi savo įpurškimo siurblį ir purkštuką, kurie yra bendrame korpuse. Vieną dieną dyzelinis variklis pradeda dulkėti vidury greitkelio ir galiausiai pasiduoda ant kieto peties. Iškviestas geltonasis angelas diagnozuoja kuro siurblio gedimą ir nutempė automobilį į artimiausią dirbtuvę. „Keglovits“ automobilių atstovybė Zwölfaxing mieste, kurioje yra „Mazda“, „Seat“ ir „Cupra“ prekės ženklai, sprendžia šią problemą. Tačiau atvejis pasirodo sudėtingesnis nei tikėtasi ir automobilių technikai netrukus turi priimti sunkų sprendimą. Automobilių meistras Janas Keglovitsas ir jo tėvas Romanas pagaliau sugeba įminti diagnostinę mįslę taip, kad būtų patenkinti visi dalyvaujantys.
- Zuerst wird der Seat an das Diagnosegerät angeschlossen, wobei die Diagnose des Pannendienstes bestätigt wird. Daher wird die im Tank untergebrachte Dieselpumpe getauscht, und nach einer problemlosen Probefahrt wird das Auto seinem Besitzer als repariert übergeben.
- Doch schon bei der nächsten Autobahnfahrt bemerkt der Geschäftsmann, der mit dem Seat regelmäßig zwischen Frankreich und Österreich pendelt, wieder ein Ruckeln, das schließlich im Absterben des Motors gipfelt. Nach einem kurzen Aufenthalt am Pannenstreifen lässt sich der Wagen zwar wieder starten, doch schon nach wenigen Kilometern versagt der Motor erneut seinen Dienst.
- Nach mehreren mühsamen Stop & Go-Etappen schafft es der Franzose schließlich wieder bis zur Markenwerkstatt des Autohauses Keglovits.
- Der Leon wird von den Kfz-Technikern nun gründlich unter die Lupe genommen. Die Funktion der Kraftstoff-Pumpe wird nochmals getestet, alle Kabel auf eventuelle Schäden sowie auf die korrekte Spannung überprüft – Fazit: Alles okay.
- Auf einer Probefahrt mit einem Onboard-Diagnosetester kommt schließlich der entscheidende Hinweis: Einer oder mehrere Injektoren funktionieren nicht richtig. Doch leider kann das Diagnosegerät das Problem nicht näher eingrenzen, sodass unklar bleibt, welche Injektoren defekt sind.
- Nun steht das Werkstatt-Team vor einer schwierigen Entscheidung, denn das Austauschen aller Injektoren ist für ein Fahrzeug dieses Alters schlicht zu teuer. Um den wirtschaftlichen Totalschaden abzuwenden, macht man sich auf die Suche nach einer kostengünstigeren Lösung.
- Zuerst wird der defekte Injektor nach dem Prinzip „Versuch-und-Irrtum“ ausfindig gemacht. Nacheinander werden die Magnetventile der Injektoren bei erhöhter Drehzahl abgehängt und das Laufbild des Motors kontrolliert. Die auftretenden Zündaussetzer und Drehzahlschwankungen geben dem erfahrenen Kfz-Meister schließlich den entscheidenden Hinweis, dass Injektor Nummer 4 defekt ist.
- Nach einigen Recherchen macht Roman Keglovits in Wien Vösendorf einen kleinen Teilehändler ausfindig, der sich auf wiederaufbereitete Injektoren älterer Fahrzeuge spezialisiert und das passende Ersatzteil auf Lager hat.
- In der Fachwerkstatt wird der Injektor getauscht, und bei der anschließenden Probefahrt tritt kein Fehler mehr auf. Der betagte Motor läuft wieder rund, der Diagnosekrimi ist gelöst.
Žinios:
Senesnės transporto priemonės, kurios jau seniai viršijo garantinį laikotarpį, dažniausiai su broku patenka į nepriklausomą automobilių remonto dirbtuvę. Tačiau šiuo atveju klientui nebuvo nenaudinga, kad 17-metį Leoną ÖAMTC nutempė į firmines Keglovits automobilių salono dirbtuves. Patyrusi dirbtuvių komanda sėkmingai bandė išvengti visiškų ekonominių nuostolių, vietoj brangių originalių atsarginių dalių suradusi perdirbtus atsarginius purkštukus, kurie taip pat gerai veikia ir senyvo amžiaus Leone. O kad remontas nepasisektų dėl valandinių įkainių skirtumo tarp nepriklausomų dirbtuvių ir firminės firmos, automobilių salono įkūrėjas Romanas Keglovitsas ir jo sūnus, transporto priemonių meistras Janas Keglovitsas rado elegantišką sprendimą: automobilių technikos mokiniams buvo patikėta daug laiko atimanti sugedusio purkštuko paieška, kuriai vadovavo ir prižiūrėjo Janas Keglovits. Tai reiškė, kad nemažai laiko, sugaišto remontui, tuo pačiu metu buvo galima įrašyti kaip mokymo išlaidas – tai tikra padėtis, kurioje laimi mokiniai, dirbtuvės ir klientas.