Prantslase äpardus
Ühel päeval läheb maanteel katki prantsuse ärimehe vana Seat Leon. Veaotsing töökojas muutub diagnostiliseks mõistatuseks.

Prantslase äpardus
Seat Leon on juba 17 aastat vana, sellel on kella järgi läbitud umbes 207 000 kilomeetrit ja kapoti all on 2,0-liitrine 170 hj turbodiiselmootor. Mootorit varustab kütus pump-düüsisüsteem. Igal silindril on oma sissepritsepump ja pihusti, mis asuvad ühises korpuses. Ühel päeval hakkab diiselmootor keset kiirteed puterdama ja annab lõpuks kõva õla alla. Kohale kutsutud Kollane Ingel tuvastab kütusepumba rikke ja pukseerib auto lähimasse töökotta. Probleemiga tegeleb Zwölfaxingis asuv Keglovitsi autokauplus, kus asuvad Mazda, Seati ja Cupra kaubamärgid. Juhtum osutub aga oodatust keerulisemaks ja autotehnikutel tuleb peagi teha raske otsus. Automeister Jan Keglovits ja tema isa Roman suudavad lõpuks kõiki asjaosalisi rahuldavalt lahendada diagnostilise müsteeriumi.
- Zuerst wird der Seat an das Diagnosegerät angeschlossen, wobei die Diagnose des Pannendienstes bestätigt wird. Daher wird die im Tank untergebrachte Dieselpumpe getauscht, und nach einer problemlosen Probefahrt wird das Auto seinem Besitzer als repariert übergeben.
- Doch schon bei der nächsten Autobahnfahrt bemerkt der Geschäftsmann, der mit dem Seat regelmäßig zwischen Frankreich und Österreich pendelt, wieder ein Ruckeln, das schließlich im Absterben des Motors gipfelt. Nach einem kurzen Aufenthalt am Pannenstreifen lässt sich der Wagen zwar wieder starten, doch schon nach wenigen Kilometern versagt der Motor erneut seinen Dienst.
- Nach mehreren mühsamen Stop & Go-Etappen schafft es der Franzose schließlich wieder bis zur Markenwerkstatt des Autohauses Keglovits.
- Der Leon wird von den Kfz-Technikern nun gründlich unter die Lupe genommen. Die Funktion der Kraftstoff-Pumpe wird nochmals getestet, alle Kabel auf eventuelle Schäden sowie auf die korrekte Spannung überprüft – Fazit: Alles okay.
- Auf einer Probefahrt mit einem Onboard-Diagnosetester kommt schließlich der entscheidende Hinweis: Einer oder mehrere Injektoren funktionieren nicht richtig. Doch leider kann das Diagnosegerät das Problem nicht näher eingrenzen, sodass unklar bleibt, welche Injektoren defekt sind.
- Nun steht das Werkstatt-Team vor einer schwierigen Entscheidung, denn das Austauschen aller Injektoren ist für ein Fahrzeug dieses Alters schlicht zu teuer. Um den wirtschaftlichen Totalschaden abzuwenden, macht man sich auf die Suche nach einer kostengünstigeren Lösung.
- Zuerst wird der defekte Injektor nach dem Prinzip „Versuch-und-Irrtum“ ausfindig gemacht. Nacheinander werden die Magnetventile der Injektoren bei erhöhter Drehzahl abgehängt und das Laufbild des Motors kontrolliert. Die auftretenden Zündaussetzer und Drehzahlschwankungen geben dem erfahrenen Kfz-Meister schließlich den entscheidenden Hinweis, dass Injektor Nummer 4 defekt ist.
- Nach einigen Recherchen macht Roman Keglovits in Wien Vösendorf einen kleinen Teilehändler ausfindig, der sich auf wiederaufbereitete Injektoren älterer Fahrzeuge spezialisiert und das passende Ersatzteil auf Lager hat.
- In der Fachwerkstatt wird der Injektor getauscht, und bei der anschließenden Probefahrt tritt kein Fehler mehr auf. Der betagte Motor läuft wieder rund, der Diagnosekrimi ist gelöst.
Teadmised:
Vanemad sõidukid, mis on juba ammu garantiiaja ületanud, satuvad tavaliselt defektiga iseseisvasse sõidukite remonditöökotta. Kuid antud juhul polnud kliendi jaoks miinuseks, et 17-aastane Leon pukseeris ÖAMTC poolt Keglovitsi autoesinduse kaubamärgiga töökotta. Kogenud töökoja meeskond püüdis edukalt ära hoida täielikku majanduslikku kahju, leides kallite originaalvaruosade asemel ümbertöödeldud asenduspihustid, mis eakal Leonil sama hästi töötavad. Ja et remont iseseisva töökoja ja brändifirma tunnitasude hinnaerinevuse tõttu ebaõnnestuks, leidsid automüüja Roman Keglovits ja tema poeg, sõidukimeister Jan Keglovits elegantse lahenduse: autotehnika praktikantidele usaldati aeganõudev defektse pihusti otsimine, mida juhtis ja juhendas Jan Keglovits. See tähendas, et remondile kulunud märkimisväärne ajakulu sai korraga kajastada koolituskuludena – nii praktikantidele, töökojale kui ka kliendile võidavad reaalne olukord.