Diagnostični kriminalni triler: Lažni sum
Mlada Dunajčanka želi peljati svojega mercedesa SLK na kolo, a po obračanju ključa za vžig motor začne škropiti.

Diagnostični kriminalni triler: Lažni sum
Mercedes SLK 200 Cabrio je star 13 let, poganja ga 1,8-litrski bencinski motor s 184 KM in samodejnim menjalnikom, prevoženih pa ima že 142.000 kilometrov. Nekega dne se motor zažene z veliko dima in trkanjem, nekaj sekund ne pospeši, potem pa teče popolnoma, kot da se ni nič zgodilo. Mlada lastnica je pred kratkim prevzela kabriolet v samostojni delavnici, kamor ga je odpeljala na servis. Ker je bilo zamenjanih več delov in stranka sumi na površno opravljeno delo in posledično škodo, na spletu poišče novo delavnico in pride do specialista za diagnostiko Yücela Sarpa, ki skupaj z bratom Yükselom vodi delavnico za vozila vseh znamk na Dunaju-Ottakring. Iz prejšnje delavnice je dobila informacijo, da je visokotlačna črpalka verjetno v okvari in jo je prav tako treba zamenjati. Sarp prevzame zadevo in se zaplete v diagnostično kriminalno zgodbo, iz katere se na koncu nauči lekcije za življenje.
- Die Kundin bringt das Cabrio in die Werkstatt und erteilt den Auftrag, die Hochdruck-Einspritzpumpe zu tauschen.
- Kfz Meister Sarp meldet Bedenken an, da die beschriebenen Symptome seiner Erfahrung nach nicht zu einer defekten Einspritzpumpe passen, und diese auch sehr selten kaputt geht.
- Das Cabrio wird an ein Diagnosegerät angeschlossen, das jedoch keine Fehlermeldung anzeigt. Auch bei einer anschließenden Probefahrt zeigen sich keine auffälligen Symptome, der Motor des Mercedes läuft völlig problemlos, alle Kontrollleuchten bleiben dunkel.
- Die Kundin besteht trotzdem auf dem Austausch der Einspritzpumpe, den Kfz Meister Sarp schließlich auch durchführt.
- Bei einem Routinecheck der anderen Motorkomponenten stellt er fest, dass die Zündkerzen noch nie getauscht worden sind und sich nur sehr schwer herausdrehen lassen.
- Die Zündkerzen werden erneuert, das Kraftstoffsystem entlüftet. Ergebnis: Der Motor startet und läuft dank der neuen Zündkerzen ruhiger als zuvor, das Cabrio wird der Kundin als repariert und erprobt übergeben.
- Bereits am nächsten Tag meldet sich die Kundin bei der Werkstatt – das Ruckeln und Rauchen beim Kaltstart am Morgen sei schon wieder aufgetreten. Außerdem habe sie bemerkt, dass das Instrument der Kühltemperatur noch immer 80 Grad anzeigt, obwohl das Auto zuvor 12 Stunden gestanden ist.
- Die Vermutung der Kundin, dass vielleicht das Steuergerät nicht ordnungsgemäß zurückgesetzt worden ist, weist Sarp zurück, denn plötzlich kommt ihm eine Idee, wo der Fehler liegen könnte.
- Die Bemerkung mit der offensichtlich falschen Anzeige der Kühlmitteltemperatur hat den entscheidenden Hinweis auf einen möglicherweise defekten Sensor geliefert.
- Sarp bittet die Kundin erneut in die Werkstatt, tauscht den Kühlmitteltemperatursensor aus, und tatsächlich: Das Problem ist behoben und tritt auch in den folgenden Tagen und Wochen nicht mehr auf. Diagnosekrimi gelöst.
Znanje:
Yücel Sarp prostodušno priznava, da je v tem primeru naredil napako. Prehitro je ugodil zahtevi stranke po zamenjavi brizgalne črpalke in ni zaupal svoji intuiciji. Zaključek: Popravilo, vključno s stroški rezervnih delov in 2,5 ure montaže, je stalo okoli 1.400 evrov in še vedno ni dalo želenega rezultata. Odprava dejanskega vzroka napake je bila primerjalno veliko cenejša, saj je senzor temperature hladilne tekočine stal 9,50 eur, montaža pa je trajala 3 minute. Čeprav stranka prevzame glavnino krivde, ker je odločno zahtevala zamenjavo črpalke za vbrizgavanje, se Sarp čuti vsaj delno krivdo. Kot izkušen diagnostik bi moral bolj zaupati svoji intuiciji in dlje razmišljati, kaj bi lahko povzročilo trzanje in dimljenje motorja ob hladnem zagonu. Kot pravi Sarp, se je iz tega v prihodnosti naučil, da bo okoliščine in zgodovino napake preučil še natančneje kot doslej.