Dijagnostički kriminalistički triler: Lažna sumnja

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am

Mlada Bečanka želi provozati svoj Mercedes SLK, ali nakon okretanja ključa za paljenje motor počinje prštati.

Eine junge Wienerin will mit ihrem Mercedes SLK eine Spritztour unternehmen, doch nach dem Drehen des Zündschlüssels beginnt der Motor zu stottern.
Ilustracija: Max Bürger / Naslov: Mercedes SLK 200 Cabrio pali uz dim i snažno trzanje.

Dijagnostički kriminalistički triler: Lažna sumnja

Mercedes SLK 200 Cabrio star je 13 godina, pokreće ga 1,8-litreni benzinski motor od 184 KS s automatskim mjenjačem i ima već 142.000 kilometara na satu. Jednog dana motor pali s puno dima i trzanja, ne ubrzava nekoliko sekundi, ali onda radi savršeno kao da se ništa nije dogodilo. Mlada vlasnica nedavno je preuzela kabriolet iz neovisne radionice gdje ga je odvezla na servis. Budući da je nekoliko dijelova zamijenjeno, a kupac sumnja na neuredan rad i posljedičnu štetu, traži novu radionicu na internetu i dolazi do stručnjaka za dijagnostiku Yücela Sarpa, koji vodi radionicu za vozila svih marki zajedno sa svojim bratom Yükselom u Beču-Ottakring. Iz prethodnog servisa dobila je informaciju da je visokotlačna pumpa vjerojatno neispravna i da je također treba zamijeniti. Sarp preuzima stvar i biva upleten u dijagnostičku krimi priču iz koje naposljetku nauči lekciju za cijeli život.

  • Die Kundin bringt das Cabrio in die Werkstatt und erteilt den Auftrag, die Hochdruck-Einspritzpumpe zu tauschen.
  • Kfz Meister Sarp meldet Bedenken an, da die beschriebenen Symptome seiner Erfahrung nach nicht zu einer defekten Einspritzpumpe passen, und diese auch sehr selten kaputt geht.
  • Das Cabrio wird an ein Diagnosegerät angeschlossen, das jedoch keine Fehlermeldung anzeigt. Auch bei einer anschließenden Probefahrt zeigen sich keine auffälligen Symptome, der Motor des Mercedes läuft völlig problemlos, alle Kontrollleuchten bleiben dunkel.
  • Die Kundin besteht trotzdem auf dem Austausch der Einspritzpumpe, den Kfz Meister Sarp schließlich auch durchführt.
  • Bei einem Routinecheck der anderen Motorkomponenten stellt er fest, dass die Zündkerzen noch nie getauscht worden sind und sich nur sehr schwer herausdrehen lassen.
  • Die Zündkerzen werden erneuert, das Kraftstoffsystem entlüftet. Ergebnis: Der Motor startet und läuft dank der neuen Zündkerzen ruhiger als zuvor, das Cabrio wird der Kundin als repariert und erprobt übergeben.
  • Bereits am nächsten Tag meldet sich die Kundin bei der Werkstatt – das Ruckeln und Rauchen beim Kaltstart am Morgen sei schon wieder aufgetreten. Außerdem habe sie bemerkt, dass das Instrument der Kühltemperatur noch immer 80 Grad anzeigt, obwohl das Auto zuvor 12 Stunden gestanden ist.
  • Die Vermutung der Kundin, dass vielleicht das Steuergerät nicht ordnungsgemäß zurückgesetzt worden ist, weist Sarp zurück, denn plötzlich kommt ihm eine Idee, wo der Fehler liegen könnte.
  • Die Bemerkung mit der offensichtlich falschen Anzeige der Kühlmitteltemperatur hat den entscheidenden Hinweis auf einen möglicherweise defekten Sensor geliefert.
  • Sarp bittet die Kundin erneut in die Werkstatt, tauscht den Kühlmitteltemperatursensor aus, und tatsächlich: Das Problem ist behoben und tritt auch in den folgenden Tagen und Wochen nicht mehr auf. Diagnosekrimi gelöst.

Znanje:

Yücel Sarp slobodno priznaje da je u ovom slučaju pogriješio. Prebrzo je udovoljio zahtjevu kupca da zamijeni pumpu za ubrizgavanje i nije vjerovao svojoj intuiciji. Zaključak: Popravak, uključujući troškove rezervnih dijelova i 2,5 sata montaže, koštao je oko 1.400 eura i još uvijek nije dao željeni rezultat. Uklanjanje stvarnog uzroka greške bilo je relativno mnogo jeftinije, koštalo je 9,50 eura za senzor temperature rashladne tekućine i trajalo je 3 minute za ugradnju. Iako klijentica snosi najveću krivnju jer je žestoko zahtijevala zamjenu pumpe za ubrizgavanje, Sarp se osjeća barem djelomično krivom. Kao iskusan dijagnostičar, trebao je više vjerovati svojoj intuiciji i dulje razmišljati o tome što bi moglo uzrokovati trzanje i dimljenje motora pri hladnom paljenju. Prema Sarpovim riječima, iz ovoga je naučio da će u budućnosti ispitati okolnosti i povijest kvara još pomnije nego prije.