Diagnostiline krimipõnevik: valekahtlus
Viini noor naine tahab oma Mercedes SLK-ga tiirutada, kuid pärast süütevõtme keeramist hakkab mootor pritsima.

Diagnostiline krimipõnevik: valekahtlus
Mercedes SLK 200 Cabrio on 13 aastat vana, selle jõuallikaks on 184 hj 1,8-liitrine automaatkäigukastiga bensiinimootor ning kell on juba 142 000 kilomeetrit. Ühel päeval läheb mootor käima suure suitsu ja tugeva jõnksutamise saatel, mõne sekundiga ei kiirenda, aga siis töötab ideaalselt nagu poleks midagi juhtunud. Noor omanik oli hiljuti võtnud kabrioleti iseseisvast töökojast, kuhu ta oli selle hooldusesse viinud. Kuna mitu osa vahetati välja ning klient kahtlustab lohakat tööd ja sellest tulenevaid kahjustusi, otsib ta veebist uue töökoja ning tuleb diagnostikaspetsialist Yücel Sarpi juurde, kes juhib koos oma venna Yükseliga Viini-Ottakringis kõikide markide sõidukite töökoda. Ta sai eelmisest töökojast info, et tõenäoliselt on kõrgsurvepump vigane ja tuleks samuti välja vahetada. Sarp võtab asja enda kätte ja satub diagnostilise krimiloosse, millest saab lõpuks kogu eluks õppetunni.
- Die Kundin bringt das Cabrio in die Werkstatt und erteilt den Auftrag, die Hochdruck-Einspritzpumpe zu tauschen.
- Kfz Meister Sarp meldet Bedenken an, da die beschriebenen Symptome seiner Erfahrung nach nicht zu einer defekten Einspritzpumpe passen, und diese auch sehr selten kaputt geht.
- Das Cabrio wird an ein Diagnosegerät angeschlossen, das jedoch keine Fehlermeldung anzeigt. Auch bei einer anschließenden Probefahrt zeigen sich keine auffälligen Symptome, der Motor des Mercedes läuft völlig problemlos, alle Kontrollleuchten bleiben dunkel.
- Die Kundin besteht trotzdem auf dem Austausch der Einspritzpumpe, den Kfz Meister Sarp schließlich auch durchführt.
- Bei einem Routinecheck der anderen Motorkomponenten stellt er fest, dass die Zündkerzen noch nie getauscht worden sind und sich nur sehr schwer herausdrehen lassen.
- Die Zündkerzen werden erneuert, das Kraftstoffsystem entlüftet. Ergebnis: Der Motor startet und läuft dank der neuen Zündkerzen ruhiger als zuvor, das Cabrio wird der Kundin als repariert und erprobt übergeben.
- Bereits am nächsten Tag meldet sich die Kundin bei der Werkstatt – das Ruckeln und Rauchen beim Kaltstart am Morgen sei schon wieder aufgetreten. Außerdem habe sie bemerkt, dass das Instrument der Kühltemperatur noch immer 80 Grad anzeigt, obwohl das Auto zuvor 12 Stunden gestanden ist.
- Die Vermutung der Kundin, dass vielleicht das Steuergerät nicht ordnungsgemäß zurückgesetzt worden ist, weist Sarp zurück, denn plötzlich kommt ihm eine Idee, wo der Fehler liegen könnte.
- Die Bemerkung mit der offensichtlich falschen Anzeige der Kühlmitteltemperatur hat den entscheidenden Hinweis auf einen möglicherweise defekten Sensor geliefert.
- Sarp bittet die Kundin erneut in die Werkstatt, tauscht den Kühlmitteltemperatursensor aus, und tatsächlich: Das Problem ist behoben und tritt auch in den folgenden Tagen und Wochen nicht mehr auf. Diagnosekrimi gelöst.
Teadmised:
Yücel Sarp tunnistab vabalt, et tegi antud juhul vea. Ta täitis liiga kiiresti kliendi soovi sissepritsepump välja vahetada ja umbusaldas oma intuitsiooni. Järeldus: Remont koos varuosade kulu ja 2,5 tunnise montaažitööga läks maksma umbes 1400 eurot ega andnud siiski soovitud tulemust. Vea tegeliku põhjuse kõrvaldamine oli suhteliselt palju odavam, makstes jahutusvedeliku temperatuuriandurile 9,50 eurot ja paigaldamiseks kulus 3 minutit. Kuigi klient, kes nõudis tungivalt sissepritsepumba väljavahetamist, võtab süü enda kanda, tunneb Sarp end vähemalt osaliselt süüdi. Kogenud diagnostikuna pidanuks ta rohkem usaldama oma intuitsiooni ja pikemalt mõtlema, mis võib põhjustada mootori tõmblemist ja suitsemist külmalt käivitamisel. Sarpi sõnul on ta sellest edaspidi õppinud, et uurib defekti asjaolusid ja ajalugu senisest veelgi lähemalt.