Napaka, ki je ne bi smelo biti

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am und aktualisiert am

Osem let staremu renault meganu je nenadoma prenehal delovati brisalec. Iskanje napake je postalo težavno, potem ko so bili preverjeni in izključeni vsi znani vzroki.

Der Scheibenwischer eines acht Jahre alten Renault Megane versagte plötzlich seinen Dienst. Die Suche nach dem Defekt wurde knifflig, nachdem alle bekannten Ursachen überprüft und ausgeschlossen wurden.
Osem let staremu renault meganu je nenadoma prenehal delovati brisalec. Iskanje napake je postalo težavno, potem ko so bili preverjeni in izključeni vsi znani vzroki.

Napaka, ki je ne bi smelo biti

Georg Ringseis je mislil, da bo zadeva hitro rešena, ko je redna stranka prišla v njegovo delavnico na Schwarzenbergplatzu na Dunaju s pokvarjenim brisalcem vetrobranskega stekla. Renault megane, letnik 2004, je imel že 116.000 prevoženih kilometrov, a je bil redno servisiran in dobro ohranjen. "Tisti dan je zapadel prvi sneg. Zaradi preobremenitve lahko pregori varovalka na motorju brisalcev vetrobranskega stekla," pravi Ringseis. Pravzaprav je po zamenjavi varovalke brisalec vetrobranskega stekla ponovno deloval brezhibno, vendar se je stranka čez tri dni vrnila z isto težavo. Ringseis je ponovno zamenjal varovalko, vendar je tokrat spet pregorela takoj po vklopu kontakta. Zaključek: Kar naj bi bilo hitro popravilo, se je spremenilo v mučno detektivsko iskanje sledi s presenetljivim končnim rezultatom.  

KRONOLOGIJA ODPRAVLJANJA TEŽAV

  • Diagnosegerät angeschlossen, Fehlerspeicher ausgelesen, Fazit: kein Fehlereintrag.
  • Stecker vom Scheibenwischermotor abgezogen, Kurzschluss noch immer vorhanden. Vermutung: Das Zuleitungskabel könnte durchgescheuert sein.
  • Kabelstrang freigelegt, doch keine defekte Stelle gefunden.
  • Laut Anschlussplan vom Sicherungskasten Stecker vom Kabelstrang zum Wischermotor abgezogen. Fazit: Das Diagnosegerät zeigt einen Fehler im Lenksäulensteuermodul an.
  • Aufwändiges Studium der Schaltpläne mit dem Ergebnis: Der Sicherungskasten enthält gleichzeitig das Steuermodul für die Motorraum-Elektronik. Der Wischermotor und die Lenksäulenelektronik hängen am gleichen Vielfachstecker – das erklärt den Fehlereintrag.
  • Um das Problem weiter einzugrenzen, wird das Kabel vom Wischermotor abgezwickt – der Kurzschluss ist immer noch vorhanden.
  • Nun kann der Fehler nur noch in der sogenannten „Zentralelektrik“ des Sicherungskastens liegen. Eine Sichtprüfung bringt allerdings kein Ergebnis, denn weder auf der Platine noch an den Steckern ist ein Defekt zu erkennen. Dennoch wird der Sicherungskasten ausgetauscht.
  • Der neue Sicherungskasten wird eingebaut, alle Systeme werden auf Null zurückgesetzt. Fazit: Problem behoben, der Scheibenwischer funktioniert.

NAPAKA NEZNANA

Tako proizvajalci vozil kot dobavitelji diagnostičnih naprav zdaj upravljajo obsežne baze podatkov, v katerih so napake podrobno dokumentirane in obdelane za tehnično podporo. To pomeni, da ne le delavnice blagovnih znamk, ampak tudi neodvisne delavnice prejmejo dragoceno podporo pri odpravljanju težav, če je potrebno. Pogosto pa se zgodi, da se skrivnostne napake pojavijo prvič in morda le enkrat, tako da se ne pojavijo v nobeni bazi napak. Georg Ringseis, lastnik neodvisne delavnice na Dunaju, ni mogel dobiti nobene podpore kolegov iz delavnice znamke, ker ta posebna napaka ni bila znana v celotni organizaciji Renault. Ringseisu ni pomagalo niti njegovo raziskovanje na relevantnih internetnih forumih, zato mu ni preostalo drugega, kot da sam ugotovi vzrok. Težava je bila v tem, da mu je popravilo motorčka brisalca vzelo skoraj cel delovni dan. »Seveda tega stranki nikakor ne morem zaračunati,« pravi Ringseis. "Pomembno je ohraniti pravo ravnovesje. Nočem izgubiti rednih strank."