Kočnice bez kontrole
U Mercedesu V 250 starom devet godina, žaruljica ručne kočnice ukazuje na kvar koji se otkrije tek u radionici nakon dugotrajne potrage.

Kočnice bez kontrole
Mercedes V klase s tipskom oznakom 447 opremljen je stražnjim pogonom i 2,2 litrenim 16V CDI BlueTEC dizelskim motorom koji proizvodi 122 KS. Autobus sa šest sjedala proizveden je 2016. godine i ima oko 110.000 kilometara na satu. Jednog dana na zaslonu se pojavljuje poruka "Parkirna kočnica - pogledajte upute za uporabu", a također svijetle odgovarajuće indikatorske lampice na ploči s instrumentima. Budući da je na pomolu odlazak na godišnji odmor s automobilom, obitelj ne gubi vrijeme i odvozi mercedes u radionicu u koju vjeruju. Tu počinje dijagnostički kriminalistički triler.
- Zuerst wird das Fahrzeug an ein Hella-Gutmann mega macs Diagnosegerät angeschlossen. Dabei zeigt sich, dass im Steuergerät der elektrischen Feststellbremse (EFB) mehrere Fehlercodes gespeichert sind.
- C101B00 − ‚EFB − Feststellkraft nicht ausreichendʼ / C100D00 – ‚Steuergerät EFB − Einbaulage/Befestigung des Steuergeräts fehlerhaft oder Stromkreisunterbrechung erkanntʼ / U100F00 – ‚CAN-Bus/Verbindung zu elektronischem Zündschloss − CAN-Signal „Getriebegang“ fehlt/fehlerhaftʼ / C101400 und C101600 – ‚Steuergerät EFB − Kalibrierung fehlerhaft/nicht erfolgtʼ.
- Die erste Maßnahme der Mechaniker ist das Zerlegen der Feststellbremse. Aufgrund des hohen mechanischen Verschleißes ersetzen sie die Bremsbacken und deren Befestigungsteile.
- Auch das bereits schwergängige Spreizschloss, das die mechanische Kraft der Handbremsseile auf die Bremsbacken überträgt, wird gangbar gemacht.
- Wider Erwarten lässt sich nach dem Zusammenbau keine Grundeinstellung mit dem mega macs durchführen. Nach wie vor sind die Fehler C101400 und C101600 gespeichert und lassen sich nicht löschen.
- Eine erneute Prüfung der Mechanik ergibt deren korrekte Montage. Der Verdacht fällt nun auf den Aktuator der Feststellbremse. Sicherheitshalber ruft der Mechaniker im Technischen Callcenter von Hella-Gutmann an und schildert das Problem.
- Im Technischen Callcenter ist das Problem bereits bekannt: Die besagten Fehlereinträge werden durch eine fehlerhafte mechanische Grundeinstellung verursacht.
- Die Ursache im Detail: Durch einen zu großen oder zu kleinen Luftspalt, also einem Spiel zwischen Bremsbacken und Bremstrommel, kann beim Anziehen der Seilzüge die vorgesehene Spannkraft nicht erreicht werden. Dies wird durch das Steuergerät erkannt und als Fehlercode gespeichert.
- Zur Fehlerbehebung hat sich laut den Hella-Gutmann Experten folgende Vorgehensweise bewährt: Um die korrekte mechanische Grundeinstellung vorzunehmen, wird die EFB nach Demontage jeweils einer Radschraube mittels mega macs in ihre Montageposition versetzt. Im Anschluss wird das Stellrad gedreht, bis das Rad blockiert, dann um sieben Zähne zurück.
- Danach wird die Montageposition der Feststellbremse mittels mega macs wieder aufgehoben und die abschließende digitale Grundeinstellung vorgenommen.
- Fazit: Jetzt sind auch die verbliebenen Fehlercodes löschbar und das Fahrzeug kann mängelfrei übergeben werden. Diagnosekrimi gelöst.
Znanje:
Električna parkirna kočnica (EFB) prvi put je korištena u BMW-u serije 7 od 2001. godine i sada je zamijenila mehaničku parkirnu kočnicu klasičnom ručnom kočnicom u gotovo svim modernim modelima vozila. Razlozi za to su različiti. Dizajneri su pozdravili ukidanje ručice ručne kočnice jer su dobili više prostora za pohranu na središnjoj konzoli. Sigurnosni tehničari također su preferirali EFB nego ručnu kočnicu jer, kada se aktivira tijekom vožnje, omogućuje dinamičko usporavanje na sva četiri kotača, čak i u lošim uvjetima na cesti. Još jedna sigurnosna prednost EFB-a je ta što je vozilo uvijek parkirano s maksimalnom silom stezanja i isključen je pogrešan rad zbog nedovoljne sile kočenja. Lako se naviknuti i na praktično automatsko otpuštanje prilikom kretanja i automatsko zatezanje kada izvadite ključ za paljenje, ali morate prihvatiti i neke nedostatke u usporedbi s klasičnom ručnom kočnicom. To uključuje, prije svega, gubitak kontrole zakretnog momenta za vozača kao i potpuni neuspjeh funkcije ako dođe do prekida napajanja električnom energijom. Osim toga, kao što ovaj slučaj pokazuje, trošak popravka elektronički kontroliranog EFB-a znatno je veći od relativno jednostavnog ponovnog zatezanja užadi za povlačenje njegovog mehaničkog prethodnika.