Audi A6: Alarm kar naenkrat
V Audiju A6 regulator nivoja sproži alarm brez očitnega razloga.

Audi A6: Alarm kar naenkrat
Audi A6 Allroad pripada poslovnežu iz Wöllersdorfa v Spodnji Avstriji, star je 18 let in ima že 180.000 prevoženih kilometrov. Luksuzna limuzina, ki jo poganja 2,7-litrski V6 turbodizelski motor, je redno servisirana in je zanesljiv spremljevalec svojega lastnika tako na službenih poteh na Dunaju kot na počitniških potovanjih. Toda ponavljajoča se napaka kvari čisti užitek v vožnji: lučka za nadzor nivoja nenadoma zasveti brez očitnega razloga. Ob tem se oglasi opozorilni pisk, ki ga je mogoče izklopiti le z izključitvijo kontakta. Ker so na videz neutemeljena opozorila moteča, a nimajo nadaljnjega učinka, jih voznik prenaša približno tri leta. Na koncu pa mu postane preveč pisano in se obrne na neodvisno delavnico »Auto Welt Technik« v dunajskem Liesingu, ki je specializirana za vozila koncerna Volkswagen. Za skrivnostno sporočilo o napaki poskrbi diagnostični specialist Sreten Čolaković z vzdevkom "Šoko". Začne se diagnostični kriminalni triler.
- In der Werkstatt wird der Audi an das Diagnosegerät angeschlossen. Dieses zeigt tatsächlich ein unplausibles Signal der Niveauregulierung an.
- Der Diagnosetechniker überprüft die Funktion der Niveauregulierung und stellt fest, dass diese in keiner Weise beeinträchtigt ist.
- Zuerst werden die Niveausensoren geprüft – alles okay.
- Dann kommt der Kompressor dran – ebenfalls okay.
- Schließlich wir der Druckspeicher überprüft – auch dieser hat keinen Fehler.
- Schoko führt noch einen Reset der Grundeinstellungen durch, da erst vor kurzem die Batterie getauscht wurde.
- Auf mehreren Probefahrten im Raum Wien und Umgebung tritt das Problem nicht mehr auf, sodass der Kunde die Nachricht erhält, sein Auto sei abholbereit.
- Auf der Heimfahrt nach Wöllersdorf jedoch die unangenehme Überraschung: Warnlicht und Piepston der Niveauregulierung machen sich schon wieder bemerkbar.
- Schoko nimmt die Angelegenheit nun persönlich, setzt sich mit dem Kunden in den Audi und fährt mit ihm die Strecke Wien-Wöllersdorf ab.
- Tatsächlich, kurz vor der Autobahnausfahrt Wöllersdorf, treten die bekannten Symptome wieder auf.
- Schoko fährt die Strecke ein zweites Mal, nimmt die Umgebung in Augenschein und bemerkt eine Starkstromleitung, welche die Autobahn kreuzt. Aus Erfahrung weiß er, dass solche Leitungen die empfindliche Elektronik eines Fahrzeugs irritieren können.
- Zurück in der Werkstatt greift der Diagnosetechniker zu einem ungewöhnlichen, doch wirkungsvollen Mittel: Er baut das im Kofferraum des Audi untergebrachte Steuergerät aus, wickelt es in Alufolie ein und baut es wieder ein.
- Auf der nächsten Probefahrt nach Wöllersdorf passiert der Audi die kritische Stelle ohne Mucken – der Fall ist gelöst.
Malo pred avtocestnim izvozom Wöllersdorf, tik za parkiriščem Asfinag Triestingtal, južno avtocesto prečka daljnovod. Šest žic prenaša elektriko z napetostjo 220 kilovoltov od severa proti jugu v vzhodni polovici Avstrije in je speljanih na velike razdalje po južni avtocesti. Izmenični tok pulzira s frekvenco 50 Hertzov in ustvarja elektromagnetno polje, tako imenovani »elektrosmog«. V bistvu so krmilne naprave in signalni vodi v vozilu zaščiteni pred vplivi elektrosmoga, vendar lahko proizvodne ali montažne napake po popravilu povzročijo, da ta zaščita postane nepopolna. Diagnostični tehnik Sreten Čolaković iz izkušenj ve, da se med popravili včasih po nesreči preščipnejo kabli ali poškoduje izolacija, ne da bi avtomobilski tehnik tega opazil. Po besedah Schoka se štirje od petih takih primerov zgodijo v delavnici; le približno petina je posledica proizvodnih napak med proizvodnjo.