Audi A6: pavojaus signalas

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am und aktualisiert am

Automobilyje „Audi A6“ lygio valdiklis be jokios aiškios priežasties skamba pavojaus signalu.

Bei einem Audi A6 schlägt ohne erkennbaren Grund immer wieder die Niveauregulierung Alarm.
Automobilyje „Audi A6“ lygio valdiklis be jokios aiškios priežasties skamba pavojaus signalu.

Audi A6: pavojaus signalas

„Audi A6 Allroad“ priklauso verslininkui iš Wöllersdorf Žemutinėje Austrijoje, jam 18 metų, o jo laikrodis jau nuvažiavo 180 000 kilometrų. Prabangus sedanas, varomas 2,7 litro V6 turbodyzeliniu varikliu, yra reguliariai prižiūrimas ir yra patikimas jo savininko palydovas tiek komandiruotėse į Vieną, tiek poilsinėse kelionėse. Tačiau pasikartojantis trūkumas sugadina gryną vairavimo malonumą: lygio kontrolinė lemputė staiga užsidega be jokios aiškios priežasties. Tuo pačiu metu pasigirsta įspėjamasis pyptelėjimas, kurį galima išjungti tik išjungus degimą. Kadangi iš pažiūros nemotyvuoti įspėjimai erzina, bet neturi jokios įtakos, vairuotojas su jais toleruoja maždaug trejus metus. Tačiau galiausiai jam pasidaro per daug spalvinga ir jis kreipiasi į nepriklausomą dirbtuves „Auto Welt Technik“ Vienos Liesinge, kurios specializacija – „Volkswagen“ grupės automobiliai. Diagnostikos specialistas Sretenas Colakovičius, pravarde „Schoko“, pasirūpina paslaptingu klaidos pranešimu. Prasideda diagnostinis kriminalinis trileris.

  • In der Werkstatt wird der Audi an das Diagnosegerät angeschlossen. Dieses zeigt tatsächlich ein unplausibles Signal der Niveauregulierung an.
  • Der Diagnosetechniker überprüft die Funktion der Niveauregulierung und stellt fest, dass diese in keiner Weise beeinträchtigt ist.
  • Zuerst werden die Niveausensoren geprüft – alles okay.
  • Dann kommt der Kompressor dran – ebenfalls okay.
  • Schließlich wir der Druckspeicher überprüft – auch dieser hat keinen Fehler.
  • Schoko führt noch einen Reset der Grundeinstellungen durch, da erst vor kurzem die Batterie getauscht wurde.
  • Auf mehreren Probefahrten im Raum Wien und Umgebung tritt das Problem nicht mehr auf, sodass der Kunde die Nachricht erhält, sein Auto sei abholbereit.
  • Auf der Heimfahrt nach Wöllersdorf jedoch die unangenehme Überraschung: Warnlicht und Piepston der Niveauregulierung machen sich schon wieder bemerkbar.
  • Schoko nimmt die Angelegenheit nun persönlich, setzt sich mit dem Kunden in den Audi und fährt mit ihm die Strecke Wien-Wöllersdorf ab.
  • Tatsächlich, kurz vor der Autobahnausfahrt Wöllersdorf, treten die bekannten Symptome wieder auf.
  • Schoko fährt die Strecke ein zweites Mal, nimmt die Umgebung in Augenschein und bemerkt eine Starkstromleitung, welche die Autobahn kreuzt. Aus Erfahrung weiß er, dass solche Leitungen die empfindliche Elektronik eines Fahrzeugs irritieren können.
  • Zurück in der Werkstatt greift der Diagnosetechniker zu einem ungewöhnlichen, doch wirkungsvollen Mittel: Er baut das im Kofferraum des Audi untergebrachte Steuergerät aus, wickelt es in Alufolie ein und baut es wieder ein.
  • Auf der nächsten Probefahrt nach Wöllersdorf passiert der Audi die kritische Stelle ohne Mucken – der Fall ist gelöst.

Prieš pat Wöllersdorf greitkelio išvažiavimą, iškart už Asfinag Triestingtal automobilių stovėjimo aikštelės, pietinį greitkelį kerta elektros linija. Šeši laidai perduoda 220 kilovoltų įtampos elektros energiją iš šiaurės į pietus rytinėje Austrijos dalyje ir yra nutiesti dideliais atstumais palei pietinį greitkelį. Kintamoji srovė pulsuoja 50 hercų dažniu ir sukuria elektromagnetinį lauką, vadinamąjį „elektrosmogą“. Iš esmės transporto priemonės valdymo įtaisai ir signalų perdavimo linijos yra apsaugotos nuo elektrosmogo poveikio, tačiau dėl gamybos ar surinkimo klaidų po remonto šis ekranavimas gali tapti nepilnas. Diagnostikos technikas Sretenas Colakovičius iš patirties žino, kad remonto metu kartais netyčia užspaudžiami kabeliai arba pažeidžiama izoliacija, automobilių meistrui nepastebėjus. Pasak Schoko, keturi iš penkių tokių atvejų įvyksta dirbtuvėse; tik apie penktadalis yra dėl gamybos klaidų gamybos metu.