Audi A6: Alarm iz vedra neba

Transparenz: Redaktionell erstellt und geprüft.
Veröffentlicht am und aktualisiert am

U Audiju A6, kontrola razine nastavlja oglašavati alarm bez vidljivog razloga.

Bei einem Audi A6 schlägt ohne erkennbaren Grund immer wieder die Niveauregulierung Alarm.
U Audiju A6, kontrola razine nastavlja oglašavati alarm bez vidljivog razloga.

Audi A6: Alarm iz vedra neba

Audi A6 Allroad pripada biznismenu iz Wöllersdorfa u Donjoj Austriji, star je 18 godina i ima već 180.000 kilometara na satu. Luksuzna limuzina, koju pokreće 2,7-litarski V6 turbo dizel motor, redovito je servisirana i pouzdan je pratitelj svog vlasnika, kako na poslovnim putovanjima u Beču, tako i na izletima u slobodno vrijeme. Ali greška koja se ponavlja kvari čisti užitak u vožnji: žaruljica indikatora razine iznenada se pali bez vidljivog razloga. Istodobno se oglašava zvučni signal upozorenja, koji se može isključiti samo isključivanjem kontakta. Budući da su naizgled nemotivirana upozorenja neugodna, ali nemaju daljnji učinak, vozač ih podnosi oko tri godine. Naposljetku mu ipak postaje previše šareno i okreće se neovisnoj radionici “Auto Welt Technik” u bečkom Liesingu, koja je specijalizirana za vozila koncerna Volkswagen. O misterioznoj poruci o pogrešci brine se specijalist dijagnostike Sreten Čolaković, zvani Šoko. Počinje dijagnostički kriminalistički triler.

  • In der Werkstatt wird der Audi an das Diagnosegerät angeschlossen. Dieses zeigt tatsächlich ein unplausibles Signal der Niveauregulierung an.
  • Der Diagnosetechniker überprüft die Funktion der Niveauregulierung und stellt fest, dass diese in keiner Weise beeinträchtigt ist.
  • Zuerst werden die Niveausensoren geprüft – alles okay.
  • Dann kommt der Kompressor dran – ebenfalls okay.
  • Schließlich wir der Druckspeicher überprüft – auch dieser hat keinen Fehler.
  • Schoko führt noch einen Reset der Grundeinstellungen durch, da erst vor kurzem die Batterie getauscht wurde.
  • Auf mehreren Probefahrten im Raum Wien und Umgebung tritt das Problem nicht mehr auf, sodass der Kunde die Nachricht erhält, sein Auto sei abholbereit.
  • Auf der Heimfahrt nach Wöllersdorf jedoch die unangenehme Überraschung: Warnlicht und Piepston der Niveauregulierung machen sich schon wieder bemerkbar.
  • Schoko nimmt die Angelegenheit nun persönlich, setzt sich mit dem Kunden in den Audi und fährt mit ihm die Strecke Wien-Wöllersdorf ab.
  • Tatsächlich, kurz vor der Autobahnausfahrt Wöllersdorf, treten die bekannten Symptome wieder auf.
  • Schoko fährt die Strecke ein zweites Mal, nimmt die Umgebung in Augenschein und bemerkt eine Starkstromleitung, welche die Autobahn kreuzt. Aus Erfahrung weiß er, dass solche Leitungen die empfindliche Elektronik eines Fahrzeugs irritieren können.
  • Zurück in der Werkstatt greift der Diagnosetechniker zu einem ungewöhnlichen, doch wirkungsvollen Mittel: Er baut das im Kofferraum des Audi untergebrachte Steuergerät aus, wickelt es in Alufolie ein und baut es wieder ein.
  • Auf der nächsten Probefahrt nach Wöllersdorf passiert der Audi die kritische Stelle ohne Mucken – der Fall ist gelöst.

Neposredno prije izlaza s autoceste Wöllersdorf, neposredno nakon parkirališta Asfinag Triestingtal, dalekovod prelazi preko južne autoceste. Šest žica prenosi električnu energiju napona od 220 kilovolti od sjevera prema jugu u istočnoj polovici Austrije i vodi se na velike udaljenosti duž južne autoceste. Izmjenična struja pulsira na frekvenciji od 50 Hertza i stvara elektromagnetsko polje, takozvani “elektrosmog”. Uglavnom, upravljački uređaji i vodovi za prijenos signala u vozilu su zaštićeni od utjecaja elektrosmoga, ali greške u proizvodnji ili montaži nakon popravka mogu dovesti do toga da ova zaštita postane nepotpuna. Dijagnostičar Sreten Čolaković iz iskustva zna da se tijekom popravka ponekad slučajno priklješte kablovi ili ošteti izolacija, a da to autotehničar ne primijeti. Prema Schokou, četiri od pet takvih slučajeva događa se u radionici; samo oko petine je zbog grešaka u proizvodnji tijekom proizvodnje.