Audi A6: Alarm
Audi A6 puhul annab tasemekontroll ilma nähtava põhjuseta häirekella.

Audi A6: Alarm
Audi A6 Allroad kuulub Alam-Austriast Wöllersdorfist pärit ärimehele, on 18 aastat vana ja kella näitab juba 180 000 kilomeetrit. 2,7-liitrise V6 turbodiiselmootori jõul töötav luksussedaan on korrapäraselt hooldatud ja on omanikule usaldusväärne kaaslane nii Viini tööreisidel kui ka puhkusereisidel. Korduv viga aga rikub puhta sõidunaudingu: taseme kontrolltuli süttib ootamatult ilma nähtava põhjuseta. Samal ajal kostab hoiatussignaal, mille saab välja lülitada vaid süüte väljalülitamisega. Kuna näiliselt motiveerimata hoiatused on tüütud, kuid neil pole rohkem mõju, kannatab juht neid umbes kolm aastat. Lõpuks muutub see tema jaoks aga liiga värvikaks ja ta pöördub Viini Liesingis asuva sõltumatu töökoja “Auto Welt Technik” poole, mis on spetsialiseerunud Volkswageni kontserni sõidukitele. Diagnostikaspetsialist Sreten Colakovic, hüüdnimega “Schoko”, hoolitseb salapärase veateate eest. Algab diagnostiline krimipõnevik.
- In der Werkstatt wird der Audi an das Diagnosegerät angeschlossen. Dieses zeigt tatsächlich ein unplausibles Signal der Niveauregulierung an.
- Der Diagnosetechniker überprüft die Funktion der Niveauregulierung und stellt fest, dass diese in keiner Weise beeinträchtigt ist.
- Zuerst werden die Niveausensoren geprüft – alles okay.
- Dann kommt der Kompressor dran – ebenfalls okay.
- Schließlich wir der Druckspeicher überprüft – auch dieser hat keinen Fehler.
- Schoko führt noch einen Reset der Grundeinstellungen durch, da erst vor kurzem die Batterie getauscht wurde.
- Auf mehreren Probefahrten im Raum Wien und Umgebung tritt das Problem nicht mehr auf, sodass der Kunde die Nachricht erhält, sein Auto sei abholbereit.
- Auf der Heimfahrt nach Wöllersdorf jedoch die unangenehme Überraschung: Warnlicht und Piepston der Niveauregulierung machen sich schon wieder bemerkbar.
- Schoko nimmt die Angelegenheit nun persönlich, setzt sich mit dem Kunden in den Audi und fährt mit ihm die Strecke Wien-Wöllersdorf ab.
- Tatsächlich, kurz vor der Autobahnausfahrt Wöllersdorf, treten die bekannten Symptome wieder auf.
- Schoko fährt die Strecke ein zweites Mal, nimmt die Umgebung in Augenschein und bemerkt eine Starkstromleitung, welche die Autobahn kreuzt. Aus Erfahrung weiß er, dass solche Leitungen die empfindliche Elektronik eines Fahrzeugs irritieren können.
- Zurück in der Werkstatt greift der Diagnosetechniker zu einem ungewöhnlichen, doch wirkungsvollen Mittel: Er baut das im Kofferraum des Audi untergebrachte Steuergerät aus, wickelt es in Alufolie ein und baut es wieder ein.
- Auf der nächsten Probefahrt nach Wöllersdorf passiert der Audi die kritische Stelle ohne Mucken – der Fall ist gelöst.
Vahetult enne Wöllersdorfi kiirtee mahasõitu, vahetult pärast Asfinag Triestingtali parklat, ristub lõunapoolset kiirteed elektriliin. Kuus juhet edastavad Austria idaosas põhjast lõunasse elektrit pingega 220 kilovoldise ning on pikki vahemaid mööda lõunapoolset kiirteed. Vahelduvvool pulseerib sagedusega 50 hertsi ja tekitab elektromagnetvälja, nn "elektrosmog". Põhimõtteliselt on sõiduki juhtseadmed ja signaaliülekandeliinid elektrismogi mõjude eest kaitstud, kuid tootmis- või montaaživead pärast remonti võivad viia selle varjestuse puudulikuks muutumiseni. Diagnostikatehnik Sreten Colakovic teab oma kogemusest, et remondi käigus jäävad vahel kogemata kaableid muljuda või rikutakse isolatsiooni, ilma et autotehnik märkakski. Schoko sõnul juhtub töötoas neli sellist juhtumit viiest; vaid umbes viiendik on tingitud tootmisvigadest tootmise käigus.